2014. július 25., péntek

Süllőfilé rizottóval








Mostanában rászoktunk a halra. Tudtuk eddig is, hogy egészséges, meg könnyen és gyorsan is elkészíthető, de valahogy csak évente 2-3 alkalommal került az asztalra. Ráadásul most nyáron tényleg jót tesz a gyomornak is, mivel könnyen emészthető, no és ugye tudjuk, hogy a hal szeret úszni és így van rá "hivatalos" indok, hogy miért csúszik le rá egy pohár Chardonnay vagy egy könnyű Rosé. Mi most süllőből készítettük ezt az ételt amely írd és mond a rizottóval együtt is 30 perc alatt készült el. Annyi volt az előkészület, hogy előző nap egy zöldség alaplevet készítettem.

Süllőfilé rizottóval

- Süllőfilé vagy bármilyen tengeri hal

-  kb. 2-3 marék rizs (jobb a rizottó rizs, nekem most sima "A" rizsem volt)

- kb. 5 dl. zöldség alaplé

- só, citrom

Ahogy fentebb is írtam, előző este zöldségekből (sárgarépa, angol zeller, vöröshagyma, paradicsom, fokhagyma) alaplevet készítettem. Ezt újra  felmelegítettem, és takarék lángon tartottam mert a rizshez melegen kell folyamatosan adagolni. Közben egy másik edényben az olíva olajon a rizst átforgattam úgy, hogy minden rizsszemet bevonjon az olaj. A klasszikus rizottóhoz ekkor vagy száraz fehér bort, vagy vermouth-ot adnak és hagyják amíg a rizs magába szívja az ízét miközben az alkohol elpárolog. Nos nekem nem jött be ebben az ételben a bor hozzáadása, pedig nagy borszerető ember hírében állok. Szóval én rögtön az alaplével indítottam a műsort és ahogy a nagykönyvben meg van írva, folyamatosan kevergetve apránként adagoltam az alaplevet a rizshez, míg nem egy krémesen puha rizst nem kaptam. Ez kb. 20 perc alatt következett be. Ezután szintén a klasszikus recept szerint parmezán vagy más minőségi kemény sajtot illene belereszelni, de ezt elsősorban anyagi okokra hivatkozva most kihagytam. Korábban persze azért én is vettem parmezánt, tényleg feldobja az ételt. A süllő készítéséhez egy serpenyőben felhevítettem az olajat és a süllőt mindkét oldalán szép pirosra sütöttem. Mivel a süllőnek nagyon finom íze van, (ragadozó volta miatt) nem rontom el semmilyen fűszerrel, csak sóval és citromlével ízesítem.
Mivel a rizottó csakis frissen jó, így azonnal tálalom. A hal tiszteletére egy pohár Chardonnay elfogyasztása kimondottan ajánlott...

Tipp:
A kész rizottóhoz érdemes egy diónyi vajat adni és fedő alatt pár percig pihentetni, így még krémes állagot kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése