2014. július 26., szombat

Egy kis nyári csemege: Aszalt paradicsom








Itt a nyár, roskadoznak a kertek a friss paradicsomoktól és a piacokon is bőven válogathatunk a különböző fajtákból. Mostanság divatos a koktél paradicsom, talán az édesebb íze miatt is. Ismertebb még a Lucullus fajta de létezik sárga, fekete, tigris csíkos paradicsom is. Az olaszok ha jól tudom a Lucullus fajtából készítik az aszalt paradicsomot, mivel ennek a fajtának kevesebb a leve és vastagabb, húsos is. Nem különösebben fűszerezik, talán egy kis sóval és borssal. Amennyiben üvegben szeretnénk eltenni, úgy érdemes már fűszerekben gondolkodni, én rozmaringot és egész fokhagymát rakok a csatos üvegbe, amit olívaolajjal öntök fel úgy, hogy a paradicsomokat teljesen ellepje. Így gyakorlatilag örökre tartósíthatóvá válik, de erre nincs esélye a paradicsomnak.
Én most apróbb koktél paradicsomokat szedtem le a kertben és aszaltam meg. Fűszernek csak egy kis sót használtam, ezzel is gyorsítva az aszalást. Maga az aszalás történhet a klasszikus módon, azaz napon, de ez több napig, sőt akár hetekig is eltarthat, és akkor még nem számoltunk azzal, hogy nem mindennap süt a nap. A másik módszer a sütőben történő aszalás, amely gyorsabb is és talán kényelmesebb is. Én a kettőt ötvöztem, azaz a napon kb. 6 órát szárítottam majd a sütőben 100 fokos sütőben további 4 órát aszaltam a paradicsomaimat. Ezt a munkafázist 2 napon át végeztem, persze már az első nap a "delikvensek" felét megettük, mivel ki tud ellenállni ennek a finom csemegének?
Az aszalás során koncentrálódik a paradicsom íz, amely annyira intenzív mint ha paradicsompürét ennénk. A kész aszalvány önmagában is finom, de felhasználhatjuk salátákhoz, tésztákhoz, vagy antipastinek mondjuk olívabogyóval, mozzarellával.

Tipp:
A paradicsomokat aszalás előtt ki is magozhatjuk. Az aszalványokat amennyiben nem olajjal tartósítjuk, akkor érdemes egy tányéron kiterítve tovább szárítani, mert ha nem párolgott el teljesen a nedvesség, akkor könnyebben megpenészesedik!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése