2016. július 24., vasárnap

Almával sült kacsacomb vanília rúddal illatosítva

...még, hogy nincs új a nap alatt!!!!

Pedig igenis van. Úgy egy hónappal ezelőttig én sem gondoltam volna, hogy a kacsacombhoz milyen jól passzol a vanília, de ma már egyértelműen kijelentem: nagyon is jól megy a hozzá. Azt szeretném már most leszögezni: semmi édességre utaló íze nem lesz a kacsának, pontosabban a húsnak.
Azt tudtuk, ismertük már eddig is, hogy a kacsának jól áll a gyümölcs, -én különösen szeretem a hús-gyümölcs kombinációt-, illetve tudjuk azt is, hogy almás süteményekbe is remekül illik a vanília, de így együtt, a három alapanyag egyidejűleg való használata magamtól  nem jutott volna eszembe. Magát a receptet Lázár Cheftől lestem el, pontosabban láttam úgy egy hónapja a tv-ben. Ő pedig egy francia szakácsra hivatkozott. Neki, nekem is elsőre fura volt a vanília mint fűszer használata a kacsahúshoz, de higgyétek el, nem tolakodik az ételben az íze. Ha nem mondanám meg, hogy van benne vanília, szerintem kevesen ismernék fel az ízét. Szó szerint inkább megillatosítja az almát, a kacsa húsát, diszkréten a háttérben megtámogatja az alapízeket. Sajnos Lázár Chef receptjét nem tudtam teljes mértékben megjegyezni, a neten sem találtam rá, így próbáltam a saját elképzelésem szerint fűszerezni a húst. Végül úgy döntöttem, hogy a húst sózom, és borsozom, a sütőtálban pedig cikkekre vágott almát, 4 darabba vágott kisebb fej lilahagymát, és egy darabka gyömbért teszek. Erre ültettem a kacsacombokat, amelyekre tettem egy-egy kisebb ág rozmaringot, és csipkedtem rá friss kakukkfüvet, végül ahogy a képen látható: a két kacsacomb közé -a rozmaring ág alatt- dugtam egy rúd vanília rudat. A rudat nem vágtam ketté, nem kell kikaparni a magjait. Semmi zsiradék nem került a hús alá, folyadékot sem öntöttem a combok alá.
Szokásomhoz híven lassú hőmérsékleten 2,5 órán át sütöttem a combokat, a végén pedig rápirítottam.
Köretnek elsősorban a sült, fűszeres almát javasolom, de ahogy a képen látható, készítettem hozzá rösztit, ezt elsősorban Andi miatt. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy Andi is evett a hús mellé az almából, ami azért is nagy dolog, mert ő nem kedveli a hús-gyümölcs kombinációt.
Annak ellenére, hogy használtam rozmaringot, kevés kakukkfüvet is, külön-külön egyik sem volt érezhető a húson, az ízek a fűszeres almával és a vanília rúddal együtt szépen kiegészítették egymást.
És azt gondolom, hogy pont ez a lényege a fűszerezésnek.





Hozzávalók 2 személyre

- 2 db kacsacomb

- 1 egész alma

- 1 vanília rúd

- 2 kisebb rozmaring ág

- 4-5 "csipet" friss kakukkfű

- egy darabka gyömbér

- só

- bors




Elkészítés

A szobahőmérsékletű kacsacombokat alaposan sózzuk meg, majd tekerjünk rá frissen őrölt borsot. egy hőálló edénybe a cikkekre vágott almákat, a gyömbért, és a negyedelt lilahagymát tegyük bele, majd erre ültessük bőrükkel lefelé a kacsacombokat. A combokra helyezzük a friss fűszernövényeket, és a vanília rudat. Fóliázzuk le a sütőtálat, majd az előmelegített 200 fokos sütőbe tegyük be. 15 perc elteltével vegyük le a főfokot 180, majd újabb 10 perc elteltével 150 fokra a hőmérsékletet. Süssük így kb. 1 órát, majd fordítsuk meg a combokat. Újabb közel 1 órát süssük így, majd vegyük le a fóliát, és 190 fokon pirítsuk addig a combokat amíg szép pirosak, a bőrük pedig ropogós nem lesz.

Tipp:
Köretnek rösztiburgonyát, vagy hercegnőburgonyát készítsünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése