2014. november 4., kedd

Szabolcsi töltött káposzta kukoricadarával



Életemben eddig mindösszesen 1x csináltam töltött káposztát, és mivel akkor -máig is érthetetlen okból- nem sikerült a levelekben tartanom a darált húst, így évekig, azaz pontosan 2 nappal ezelőttig nem is próbálkoztam vele újból. Pedig azóta talán -az eltelt éveknek köszönhetően- rutinosabbá is váltam a konyha terén, de mégsem mertem ezt az ételt bevállalni. Rendszerint inkább rakott káposztát készítettem, bevallom azt jobban is szeretem.
Ismerjük a mondást miszerint ahány ház annyi szokás, jelen esetünkben annyi töltött káposzta. Eredendően ezt a receptet pár éve Bódi Margó TV Paprikában futott -és azóta többször is ismételt- műsorában láttam, és már akkor eldöntöttem, hogy ha egyszer újra megpróbálkozom a káposztalevelek töltésével, akkor az ő receptjét fogom kipróbálni. Ízre nagyon finom lett, hála a lecsós tölteléknek, és ami még talán eltér a hagyományos töltött káposzta recepttől, hogy ez kukoricadarával és nem rizzsel készült. Házi paradicsomlét használtam a főzés során, illetve a még múlt héten leszedett szép zöld paprikát is felhasználtam a töltelékbe. Különösebb fűszerezést ez az étel nem igényel, de aki szeretné az kísérletezzen bátran.
A fotón is jól látszik, hogy van még mit gyakorolnom a káposztagöngyölés terén, de annyi mentségünkre legyen mondva, hogy édes káposztát használtunk, és sajnos nem igazán tudtuk egyben leszedni a leveleit, így legközelebb savanyított leveleket fogunk használni, biztos ami biztos alapon. Vagy szorgalmasan gyakorolom minden egyes alkalommal, és "ciccegek" amikor eltörik egy-egy édes káposzta levél. :)
És mivel ettük? Saját sütésű kenyeremmel, igaz most nem mediterrán jellegű virágcserépben sütöttet, hanem lilahagymásat, amelyet sütőtálban sütöttem.



 


Hozzávalók:

- 70 dkg darált sertéshús

- 20 dkg kukoricadara

- 1 nagyobb fej édes káposzta

- 1 üveg házi paradicsomlé

- 1-2 db TV paprika

- 1 db paradicsom

- 1 fej vöröshagyma

- pirospaprika

- 1 tojás

- ecet

- só, bors


Elkészítés:

Az édes káposzta leveleit leszedjük és sós, ecetes vízben megfonnyasztjuk. Egy serpenyőben vagy kisebb edényben készítünk egy lecsós alapot az apróra vágott vöröshagymából, paprikából, paradicsomból, és kevés pirospaprikából. Egy keverőtálban a darált húst, a kukoricadarával a lecsós alappal, sóval, borssal és egy egész tojással jól összedolgozunk. Ha lágy lenne a masszánk, akkor kukoricadarát adhatunk még hozzá. Az így kapott masszát a megfonnyasztott levelekbe töltjük, és egy nagy kizsírozott fazékba rétegezve lerakjuk. Felöntjük a paradicsomlével, ha ez kevés lenne, akkor még annyi vizet adunk hozzá, amennyi ellepi a káposztákat. A maradék kisebb, szakadt levelekkel lefedjük, és kb. 1 órát fedő alatt főzzük.

Tipp:
Ha marad darált húsunk amit nem tudtunk levelekbe tölteni, akkor azokból gombócokat formázhatunk és a káposzta levelek mellé tehetjük. Ha esetleg sok káposzta levelünk marad amibe nem jut töltelék, akkor a fazék alját is kibélelhetjük velük. Aki szeretné, füstölt sonkát is helyezhet a fazékba.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése