2014. november 1., szombat

Almakrémleves (őszi változat)




Nagyon leveses lettem az elmúlt 1-2 évben, különösen a hidegebb hónapokban kívánom a levest. A forró "lé", szó szerint felmelegíti az ember testét-lelkét. Na nem mondom, hogy egy-egy finom pálinkát visszautasítok, vagy 1-2 pohár bort hasonló eredmény elérésnek céljából, de napközben a leves tökéletesen megfelel erre a célra. És ha már hideg, és ősz, akkor stílusosan egy krémleves mégpedig almából. Bevallom, almából még nem készítettem eddig krémlevest. Ha gyümölcsből készítek levest akkor azt nyáron teszem, és hidegen esszük. De ez az almaleves, kimondottan finom volt melegen is. Az alma elengedhetetlen társa a fahéj, így most sem hagytam ki, de mivel próbáltam kicsit ősziesebbre venni a stílust, így az almát házasítottam egy szál sárga répával, és egy kisebb fej vöröshagymával is. Mivel ez egy kevésbé dekoratív étel, így mindösszesen csak egy-egy vékonyra szelt karamellizált almával dobtam fel ezt a meglehetősen egyszerű, ám annál finomabb levest.




Almakrémleves

- 4-5 db alma

- 1-2 szál sárgarépa

- 1 kisebb fej vöröshagyma

- 2-3 szem kisebb krumpli

- fahéj

- cukor

- só

- vaj

Az almákat meghámozzuk és magházukat eltávolítjuk, majd kisebb kockákra vágjuk. A répát és a hagymát szintén megpucoljuk, előbbit kisebb, utóbbit finomra aprítjuk. A krumplit is meghámozzuk, és szintén kisebb darabokra vágjuk. Gyakorlatilag nincs jelentősége a darabolás nagyságának, mivel úgyis pürésítve lesznek az alapanyagok. Miután az előkészületekkel megvagyunk egy edényben egy kevés vajon a répát és a hagymát pár percig pirítjuk, de arra vigyázzunk, hogy meg ne égjenek. Ezután hozzáadjuk az almát és a krumplit, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Pici sót, fahéját adunk hozzá, majd felforraljuk. Megkóstoljuk mennyire savanykás a levesünk, mivel ehhez mérten adunk hozzá cukrot, pontosabban ízlésünknek megfelelő mennyiséget. Addig főzzük amíg minden alapanyag meg nem puhul, ha ezt az állagot elértük akkor már csak pürésíteni kell a leveset. Ha esetleg túl híg lenne, akkor további sűrítést végezhetünk keményítő segítségével, esetleg visszaforralással is próbálkozhatunk.Viszont ha túl sűrű lenne, akkor kevés víz hozzáadásával hígíthatjuk a leveset. A megfelelő konzisztencia elérése után újra kóstoljuk meg, ha kell további fűszerekkel (fahéj, szerecsendió) és/vagy cukorral állíthatjuk be a számunkra megfelelő ízt. Én menet közben többször kóstolgattam, adtam hozzá cukrot, fahéjat. Ha még krémesre szeretnénk tenni a levesünket, akkor egy kis tejszínt adhatunk még hozzá. A karamellizált almához egy serpenyőt -szárazon- jól felmelegítünk, és a vékonyra szeletelt almákat pár perc alatt mindkét oldalukon megsütjük (karamellizálunk).

Tipp:
Fűszerként használhatunk még szegfűszeget és/vagy szerecsendiót is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése