2014. november 26., szerda

Rántott zeller fokhagymás tejföllel




Piacozni jó. Piacozni egy élmény, pláne annak akinek a főzés nem csak egy kötelező feladat. És nekem nem az. Nekem fontos az, hogy tudjam kitől és pláne fontos az, hogy mit veszek. Becsülöm azokat akik a kertekben termesztik a zöldséget, gyümölcsöt és utána saját maguk viszik azokat eladni. Ezektől a termelőktől szeretek igazán vásárolni. Minden kiskertnek megvan a maga saját íze. Tovább megyek. Minden tájegységnek megvan a saját íze. Ilyen sajátos finom ízük van a hegykői zöldségeknek is. Kiváltképp a gyökérzöldségeknek kedvez a Fertő-tó közelsége. Ha tehetem akkor hegykői répát, hagymát, és ahogy most is, zellert veszek.Viszont itt Tatán ahol élek nem igazán tudok ilyet beszerezni.
Most hétvégén hazalátogattunk Győrbe, és szombaton végre ismét kilátogathattam a kedvenc piacomra. Anyukám gyerekkorunkba oltotta belénk az öcsémmel a piacozás szeretetét, ezúton is köszönöm neki. Ahhoz képest, hogy november végét írtunk elég sok árus volt a piacon. Sorba jártuk a kedvenc árusainkat, anyukámat -lévén minden hétvégén kijár- több helyen is ismerősként köszöntötték.Van 1-2 árus, akit én is ismerek, mint például azt a mangalica árus hölgyet akitől most egy darab "fain" disznósajtot vettünk, és végül de nem utolsósorban azt a hegykői(?) fertőhomoki(?) -nem tudjuk pontosan melyik településről jár be- árust is, akit Ferinek hívnak és sokan ismernek a piacon. Állítom neki van az egyik legjobb portékája a piacon, mármint ami a gyökér és egyéb zöldségeket illeti. Ha valaki 8 után megy, az már csak a maradékból tud választani nála. Nekünk szerencsénk volt mert mindent tudtunk tőle venni kivéve a petrezselymet, amit szintén az egyik falubelijétől tudtunk beszerezni. A képen látható zellert is Feritől vettük, pontosabban zellereket, amely egyik példányából most rántott zellert készítettem. A rántott zeller receptet még valamikor az "Ízőrzők" adásának hegykői részében láttam évekkel ezelőtt, és azóta is többször napirendre került az elkészítése, de valamiért eddig nem készítettem el. Állítólag nem mindegyik zeller jó erre a célra, így Ferit kértük meg, hogy adjon olyat ami ehhez passzol. Mondta milyen fajtájú a zeller amit ad, -valamilyen "I" betűs- de hát kérem, elfelejtettem.... Tény és való, hogy nem kellett előfőzni, nem kellett besózni és állni hagyni amint azt más oldalakon olvastam, ez a zeller oldalanként amit kb. 3-4 mm-es vastagságra vágtam, 3-4 perc alatt közepes lángon  is megsült. Erre mondaná az olasz: Al dente! Készítettem hozzá egy tejfölös-fokhagymás mártogatóst és egy kis sült krumplival remek hétfői vacsora kerekedett belőle.
Ha van rá lehetőség, keressétek és vegyétek a hegykői zöldségeket, vagy még jobb ha valaki Győrben jár és kilátogat szombaton az Árkád melletti piacra, és megkeresi Ferit. :)






Hozzávalók:

- 1 közepes méretű zeller (hegykői)

- tejföl

- fokhagyma

- tojás

- liszt

- zsemlemorzsa

- olaj

- só

Elkészítés:

A zellert hámozzuk meg, és alaposan mossuk meg. Vágjuk kb. 3-4mm vastagságúra és sózzuk, esetleg borsozzuk meg. A szokásos módon panírozzuk be (liszt, tojás, zsemlemorzsa) és nem túl forró bő olajban szép aranysárgára süssük meg. A tejfölbe keverjünk ízlésünknek megfelelő mennyiségű reszelt fokhagymát és sózzuk meg, majd tálaláskor adjuk a rántott zeller mellé.

Tipp:
Ha valaki szeretné, akkor fűszeres panírban is sütheti a zellert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése