2014. november 18., kedd

Töltött krumpli gombával és citrommal




Bármennyire is hihetetlen, még sosem készítettem töltött krumplit. Nem is értem az okát, hogy eddig miért is nem, hiszen a krumpli -pláne idén- olcsó, gyorsan elkészíthető és a töltelékek variációja pedig végtelen. Most is csak azért csináltam, mivel volt a hűtőben 4 db csiperke gomba, 2 csomó petrezselyem és nem szerettem volna ha végleg elfonnyadnának. Mondjuk nem a petrezselyem miatt aggódtam, mert azt több mindenben fel tudom használni, a gomba volt a dilemmám. Krémnek, levesnek kevés lett volna ez a mennyiség, így maradt a töltelék verzió. Az íre a pontot az egyik blogger társam adtam meg, aki töltött krumplit készített. Ráadásul éppen kenyeret sütöttem, tehát a sütő amúgy is "üzemelt", így nem volt kérdés: a gomba a krumplik belsejében mint töltelék búcsúzik el a földi pályájától. Nem akartam nagyon bonyolítani a történetet, fűszernek a bors-fokhagyma-petrezselyem kombinációt választottam. Mivel ez így egy picit snasszul hangzott, ezért egy kevés reszelt citromhéjjal csavartam még a történeten. Tipikusan ez az a fajta étel, amely kitűnő akár meleg vacsorára egy hűvös estén, vagy ebédre köretnek remek választás egy fűszeres sült mellé.







Hozzávalók: 

- fejenként 1 közepes méretű krumpli

- fejenként 1 db csiperke gomba

- fokhagyma

- 1 citrom

- 1 csokor petrezselyem

- só

- bors

- olívaolaj


Elkészítés:

A krumplikat alaposan mossuk meg, majd sós vízben puhulásig főzzük meg. Nem kell teljesen szétfőzni, elég addig, amíg a villával bele tudunk szúrni, de a belsejében még érezzük, hogy egy kicsit megakad. Miután ezzel megvagyunk tegyük félre pár percig hűlni. Ez idő alatt a gombákat mossuk meg, majd aprítsuk fel egészen apróra. Egy serpenyőben az olivaolajat melegítsünk fel, és adjuk hozzá a gombákat, sózzuk és borsozzuk. Miután levet engedett adjuk hozzá a nagyon finomra vágott/reszelt fokhagymát. Keverjük el, és közepes lángon addig pároljuk a gombát míg a levét elfővi. Ha ezzel megvagyunk, akkor a krumplikat vágjuk félbe és óvatosan, hogy a héjukat ne szakítsuk el, a belsejüket kaparjuk ki egy keverőtálba. Ehhez adjuk a gombapépet, a finomra aprított petrezselymet és egy alaposan megmosott citrom lereszelt héját. Ezt a tölteléket alaposan dolgozzuk össze, majd töltsük vissza a krumplikba. Egy kiolajozott hőálló edénybe helyezzük a krumplikat, tetejüket csorgassuk meg olivaolajjal, és az előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt süssük meg. Tálalkáskor tejfölt és friss petrezselymet adhatunk még hozzá.

Tipp:
Ha valaki szeretné, akkor reszeljen a krumplik tetejére sajtot is.

    



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése