2017. március 24., péntek

Paradicsomos-gombás sertésszelet

... amikor nem az készül el, amit tervezünk....

Nem szépítem a dolgot: bakonyi sertés ragut akartam készíteni. De nem jött össze, ugyanis elfelejtettem a tejfölt hozzákeverni a raguhoz, meg amúgy is a sűrített paradicsom kissé túlsúlyba került, szóval amatőr szintén mozogtam a konyhában. De..... végül is jó lett az étel, olyannyira, hogy nem is bántuk, hogy nem az lett amit eredetileg gondoltuk. Utólag persze magyarázhatnék ezt-azt, meg tejfölt is keverhettem volna bele, de ha már a paradicsompüré kissé túlsúlyba került, akkor már elvittem az olasz vonalra a történetet. Persze nem igazi olaszos ízvilágot kell itt elképzelni, mert került a mártásba jó kis házi fűszerpaprika, amely szerencsére nem dominált, de mégis benne volt. Illetve semmi olyan tipikus olasz ízvilágra hajazó fűszer sem került a szaftban (mártásba), ha csak a fokhagymát nem vesszük annak. Egyszóval: egy kellemes ízű paradicsomos-gombás sertésszeletet ettünk tésztával ebédre. 
Ja, és ami nagyon fontos volt, hogy a serpenyőt friss igazi kovászos kenyérrel "tunkoltam" ki, így a húsleves után nekem elvileg már tele is volt a gyomrom.... De most őszintén: ki nem szeret tunkolni??? Tudjuk jól, hogy az igazi, valódi jó ízek a serpenyőben vannak...... És szerintem ez a sertés zsírnak is köszönhető, amelyet az olaj helyett használtam.
Mivel nem kell hosszú órákat várni az ételre amíg elkészül, így akár egy gyors(abb) ebédre, vagy akár meleg vacsorára is elkészíthető.
És a legjobb benne, hogy mindösszesen egy serpenyő kell hozzá. 





Hozzávalók 4 személyre

- 4 szelet sertés karaj vagy comb

- 1 kis üveg sűrített paradicsom (kb. 1 ek.)

- 3 dl. alaplé ( a legjobb a húsleves)

- 2 tk. fűszerpaprika

- 25 dkg. gomba

- 2 gerezd fokhagyma

- 1 fej vöröshagyma

- só

- bors

- zsír

- köretnek tészta  (tunkolni pedig kenyér)




Elkészítése

A hússzeleteket gyengéden kiveregetjük, és sózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben kevés zsíron megpirítjuk a húsokat mindkét oldalukon. Ezután egy tányérra tesszük át őket, és lefedjük alufóliával. Amíg a hús sül, a gombákat negyedeljük, vagy ha kisebbek, felezzük. A serpenyőbe -ha kell- tegyünk még zsírt, és erős láng felett pirítsuk meg a gombákat. Fontos! A pirítás alatt ne sózzuk a gombákat! A pirítás utolsó perceiben adjuk hozzá a zúzott fokhagymákat, majd tegyünk is félre a gombákat egy tányérra. A visszamaradt zsiradékban pirítsuk le a paradicsompürét és kevés alaplével öntsük fel, majd adjuk hozzá a finomra vágott vöröshagymát és dinszteljük meg azt. Tegyük a hagymás alapra a húsokat, és adjuk hozzá annyi alaplét amely félig ellepi a húsokat. Ezután fűszerezzük pirospaprikával, majd ha kioldódott a színe, fedjük le alufóliával a serpenyőt, és alacsony láng felett 30 perc alatt pároljuk meg a húsokat. Félidőben forgassuk meg a húsokat. Ha letelt az idő, vegyük le a fedőt, és adjuk hozzá a gombákat. Addig pároljuk a ragut, míg kellően sűrű, azaz mártás alapú nem lesz a szaftja.
Tésztával tálaljuk ragut.

Tipp:
Friss bazsalikommal fűszerezhetjük a mártást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése