2017. április 1., szombat

Cápa steak cider mártással

.... a hal nagyon egészséges, ezért is eszem 1-2 hetente valamilyen formában...

Általában füstölt lazacot szoktunk enni, amit vajas pirítóssal és citrommal eszünk, vagy pl. mint ma este, tonhalas pizzát készítek. De tényleg tonhalból, és nem aprított ki tudja milyen halból készültet. Hozzá teszem: anyukám nem kergetett minket gyerekkorunkban az asztal körül az öcsémmel, ha nem ettük meg a posírozott lazacot, de tény: mindenféle haltörzset , meg "egyéb" fehér halnak titulált halat nem eszem meg. 
Pár hete az "Í" betűs multiban tudatosan keresgéltem a halas pultban (sajnos csak fagyasztott formákkal találkoztam) és ott akadt a kezembe a cápa steak. Hallani hallottam róla már korábban, sőt úgy 8 éve cápa uszonyból levest is főztem, de annyira nem hagyott nyomot bennem, így a cápát elfelejtettem....eddig. Mert a cápa steak jó. Semmi különlegessége nincs, de mégis jó volt vele dolgozni. Nekem egy kicsit a kardhalra emlékeztetett, amelyet korábban már ettem, és ízlett. 
Aki egy kicsit is járatos a konyhában, az jól tudja: a halaknak nem igazán van jellegzetes ízük. Viszont, nem is szabad túlfűszerezni, mert akkor meg nem igazán érvényesül a naturális íze.. Sokan a só, bors, citrom triumvirátusra esküsznek, valahol én is ezt a csoportot erősítem, de most azt gondoltam: kell valami extra. Mivel tudtam, hogy jázmin és vörös rizs keverékkel fogjuk enni a cápa steaket, így mindenképpen valamilyen mártást képzeltem a halhoz. Először a citrom mártás jutott eszembe, de aztán mikor a multiban a pénztárnál a hűtőre pillantottam, és megláttam a lime-menta ízű cidert, akkor eldőlt: ebből lesz a mártás. Így utólag nem mondom, hogy nagyon jó választás volt, de azt sem, hogy nem. Legközelebb a citrom mártást próbálom ki, vagy akár snidling mártásra is mernék gondolni....
Érdemes kísérletezni, mert csak így tanulunk, és találunk ki új kombinációkat. 
Ez az étel hamar elkészül, és akár egy könnyű vacsora részeként is vállalható. 

Hozzávalók 2 személyre:

- fejenként 1 szelet (esetleg 2) cápa steak

- 2-3 marék rizs (nálam jázmin&vörös rizs)

- 1 cider

- liszt

- vaj

- só

- frissen őrölt fekete bors

- petrezselyem





Elkészítése:

A halat olvasszuk ki, majd sózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben kevés vajon erős láng felett oldalanként 2-3 perc alatt pirítsuk meg a steakeket. Egy tányérra tegyük át őket, majd fóliával takarjuk le a tányért. Ha ezzel megvagyunk egy edényben főzzük ki a rizst. Egy másik edényben kb. 10 dkg vajat olvasszunk fel, szórjunk hozzá kevés lisztet, egy kézi habverővel keverjük el, majd adjuk hozzá a cidert. Forraljuk fel. Krémes, kissé folyósnak kell lennie. 
Tálaláskor a rizshez keverjünk aprított petrezselymet, majd a steakhez adjuk a cider mártást.

Tipp:
Kevés citrommal meglocsolhatjuk a halat sütés előtt, így kissé pikánsabb lesz az íze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése