2014. november 12., szerda

Thai zöld curry-s csirke




Úgy körülbelül egy hónapja szereztem be Thai zöld curry port, amelyet eddig még nem próbáltam ki. Aki ismer az tudja nagyon jól, hogy nem szeretem a "gyári" fűszerkeverékeket, én magam szeretem a fűszereket házasítani. Viszont mivel koriandert, lime levelet nem tudok beszerezni, ezért ebben az esetben muszáj kompromisszumot kötnöm. Maga a Thai curry fűszerkeverékem a következőket tartalmazza: citromfű, koriander, kömény, bazsalikom, lime levél, fokhagyma, bors, chili. Viszont nem szerettem volna csak erre a fűszerkeverékre alapozni a csirkém utolsó földi útját, így én további fűszereket, ízesítőket adtam ehhez az ételhez. Úgymint gyömbér, édeskömény, szójaszósz. Szerintem nagyon "fain" lett az étel, bár az öndicséret büdös, elég legyen az hozzá, hogy Andi másnap is ebből kért estebédre, ami nála -lévén eléggé intenzíven fűszeres- eléggé ritka eset.




Hozzávalók:

- 1 egész csirkemellfilé

- Thai zöld curry fűszer

- friss gyömbér

- 1 édeskömény

- 2 gerezd fokhagyma

- 1 kisebb fej vöröshagyma

- tejszín (kókusztej)

- szójaszósz

- rízs

- 1 piros húsú paprika

- só

- vaj

Elkészítés:

A csirkemellet megmossuk, megtisztítjuk és közepes méretű kockákra vágjuk. A hagymákat finomra aprítjuk és egy magas falú edényben kevés vajon megfuttatjuk. Amikor már üvegesre párolódtak, egy tk. friss aprított gyömbért adunk hozzá. Jól elkeverjük, majd ehhez adjuk a torzsájától megszabadított, kisebb darabokra vágott édesköményt. A zöld szárát félretesszük a díszítéshez. Pár perc után a csirkemell kockákat is hozzáadjuk ehhez az alaphoz. Miután kifehéredett a csirke, kb. 2-3 tk. curry fűszert adunk hozzá. Megvárjuk még levet enged a csirke, ha esetleg kevés lenne ez a mennyiség akkor vízzel, vagy ha van akkor alaplével pótoljuk a folyadékot. A szójaszósszal ezután "sózzuk" a csirkét, de vigyázzunk vele, inkább többször keveset belőle, mint egyszerre sokat. Ha a csirke megpuhult, és számunkra megfelelően fűszeres már, akkor adjuk hozzá a tejszínt, és egyet forralunk rajta. (Jázmin) rizzsel tálaljuk, és dekoráljuk a kisebb kockára vágott piros húsú paprikával és az édeskömény zöld szárával.

Tipp:
Aki szeretné az friss, vagy szárított chilivel tovább erősíthet az ízeken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése