2014. október 29., szerda

Sütőtökös-chilis rakott tészta, zsályával




Szeretem a csípőset, pláne mikor már hideg(ebb) van, hiszen melegítő hatása van a csípős íznek, ez köztudott. Viszont most túlzottan is felmelegedtem..
Még a tavasszal az egyik kézműves vásáron vettünk kétfajta tésztát: egy bazsalikomos és egy chili ízesítésűt. Előbbit még a nyáron ettük meg, csalódást okozva, mert nem volt kivehető a bazsalikomos íz. Na de a chilis... az csípett rendesen. Abból nem spórolták ki a matériát.
Legközelebb maradok inkább a sima tésztánál, és inkább a sütőtököt fogom -visszafogottan- "csilizni", fűszerezni, mert egyébként a sütőtök szereti az erősebb, aromásabb fűszereket. Azaz, bátran érdemes kísérletezni a fűszerekkel. Így esett a választás egyébként a zsályára is, amely hatalmas "bokorban" terem a kertben szerencsére. Mivel volt még a hűtőben kb. 5 deka parmezán is, ezt is ráreszeltem, csak sajnos a chili elnyomta az ízét.




Sütőtökös-chilis- zsályás rakott tészta

- 1 db sütőtök (kb. 1,5 kg)

- tészta (kb. 250 g)

- só

- 3-4 szál zsályalevél

- parmezán

- vaj

A sütőtököt meghámoztam, magjaitól megszabadítottam és kisebb kockákra vágtam. Egy magasabb falú edénybe egy diónyi vajat olvasztottam , és ebben futtattam meg a zsályaleveleket, hogy -intenzív- aromájukat kiadják. Hozzáadtam a kockára vágott sütőtököt, pár percig kevergettem, majd felöntöttem annyi vízzel amennyi ellepte. Felforraltam, majd közepes lángon addig főztem amíg kellemesen harapható állagúra meg nem puhult. Ekkor egy merőkanállal egy kevés adag sütőtököt kivettem a főzőléből, a többit egy botturmix segítségével a zsályalevelekkel együtt összeturmixoltam. Ezt a pürét sóztam, és az időközben a sós vízben fogkeményre (al dente) főzött tésztával, és a félretett megpuhult sütőtökkockákkal alaposan összekevertem. Ezt a tökös-tésztát egy kivajazott és morzsázott sütőtálba terítettem, a tetejére pedig a parmezánt ráreszeltem. Az előmelegített 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt összesütöttem.

Tipp:
Parmezán helyett természetesen használhatunk másféle sajtot is, esetleg zsemlemorzsával is megszórhatjuk a sajton kívül még a tészta tetejét. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése