2014. október 17., péntek

Juhtúróval töltött gombafejek polenta kanapén, petrezselyem mártással




Manapság divatos polentának hívni a puliszkát. Régen ez az étel a szegények étele volt, manapság pedig a puccos helyeken trendi lett ilyet rendelni. A klasszikus változatot talán többen ismerik (túró, szalonna és tejföl). Érthető, hiszen ezek az alapanyagok -talán mindig- kéznél, azaz a háznál voltak a paraszti világban. Az egyszerűség elvén gondolkodtam én is, körbenéztem mi van a "háznál". Szalonnát nem találtam, viszont gombát, tejfölt, bryndzát igen. Ezenkívül volt a hűtőben egy csokor petrezselyem is. Így állt össze ez a maga nemében egyszerű, ám annál finomabb recept. Korábbi polenta receptem itt található.




Polenta, juhtúróval töltött gombafejjel

- kukoricadara

- fokhagyma

- víz (esetleg alaplé)

- bryndza

- csiperke gomba

- tejföl

- petrezselyem

- só, bors


A kukoricadarát kb. 3-4x-es mennyiségű vízbe feltettem főni. Sóztam, borsoztam és egy fej fokhagymát reszeltem bele. Folyamatosan kevergettem, hogy ne kapjon le. Akkor jó, ha a dara a keverés során szinte elválik az edény falától és nagyokat puffog. Ezt a forró darát én egy hőálló edénybe kanalaztam és hagytam teljesen kihűlni, utána hűtőbe tettem. Mivel a hűlés (dermedés) folyamata több órát vett igénybe, én ezt előző nap készítettem el. Erre azért van szükség, mivel formázni csak teljesen megkötött állapotban lehet. Egy kiszúró segítségével kanapéformákat kanyarítottam a hideg darából, majd erre ültettem a juhtúróval megtöltött gombafejeket ,végül egy sütőpapírral kibélelt tálcán a sütőben 200 fokon kb. 15-20 percig sütöttem. Ez idő alatt az egy csokor petrezselymet kb. 2 kanál sűrű tejföllel és egy csipet sóval összeturmixoltam. Az így kapott krémes mártást a tálaláskor a polentához adtam.

Tipp:
Gomba helyett használhatunk bármilyen feltétet, vagy csak simán túrót is rakhatunk a polentára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése