2014. október 4., szombat

Sütőtökös rizottó





Az elmúlt napok, hetek kellemes nyárutóval ajándékoztak meg minket, de ettől még bizony októbert írunk, vagyis itt van az ősz, itt van újra. Már a napokban többször is szemeztem a sütőtökkel, így mivel tegnap kellemesen hűvös napra ébredtünk, így elhatároztam, hogy szerzek belőle egy szép példányt. Péntekenként amúgy is csak valamilyen "lájtosabbat" eszünk, így esett a választás a sütőtökös rizottóra, amit még sosem készítettem korábban. Mivel volt a fagyasztóban egy kevés vargányás gombakeverék, így egyenesen következett, hogy kerül az ételbe a parmezánon kívül gomba is. Pontosabban rá. Viszont hozom a formabontó oldalamat, mivel ha jobban megnézzük a képet akkor látszik az, hogy ez bizony nem rizottó rizs, hanem jófajta "A" rizs. Tessék megkövezni, de én állítom, hogy ebből is olyan jó rizottó készíthető, mint a speciális rizottó rizsből. A parmezán kimondottan jól áll a sütőtöknek, a gombának pedig a kakukkfű, szóval így lett kerek egész a történet.




Sütőtökös rizottó

- rizs ( fejenként egy jó marék)

- alaplé (nálam zöldség)

- 1 dl chardonnay (vagy más, száraz fehér bor)

- sütőtök

- parmezán

- kakukkfű

- só, bors

- vaj

A rizottót a szokásos módon készítjük, korábban itt írtam hogyan készítem, ezt most külön nem írom le.
Először az alaplét készítettem el, amely ebben az esetben 2db kisebb sárga, 1 db kisebb fehérrépából, illetve 1 db vöröshagymából állt. Ezt egy jó órán keresztül lassan összefőztem. Ez idő alatt az előmelegített 180 fokos sütőben a magjaitól megszabadított és cikkekre vágott sütőtököt megsütöttem. Ezután a megsült tököket egy kanállal a héjából kikanalaztam, majd egy kis alaplével egy botturmix segítségével összeturmixoltam. Ezt a pürét csak a rizottó elkészülte előtti utolsó percekben adtam a rizshez, majd reszeltem hozzá parmezánt, és miután lezártam a lángot a rizottó alatt, egy diónyi hideg vajat is adtam hozzá, majd pár percnyi pihentetés követően tálaltam. A gombákat egy serpenyőben egy kevés olaj+vaj keverékén erős lángon szépen megpirítottam, és végül a tálaláskor adtam a rizottóhoz.

Tipp:
Ezt az önálló ételt köretként is fogyaszthatjuk például szárnyasok mellé is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése