2014. október 19., vasárnap

Mákos-meggyes tiramisu torta





Szolgálati közlemény kezdeném, miszerint ígéretemet tartva havonta legalább egy édesség is felkerül a blogba. Egyenlőre még biztonsági pályán mozgok, és a viszonylag egyszerűen elkészíthető receptekkel próbálkozom, mint ahogy most is. Szolgálati közlemény bezárva. :)

Nagyoktól nem szégyen lopni, tartja a mondás. Jelen esetben ezt a receptet Mautner Zsófi reggeli műsorában láttam, és "loptam" el. Bevallom őszintén egy picit változtattam a recepten, mivel az ő receptjében 500g mascarpone szerepelt, én 250g-ot használtam, mivel volt a hűtőben 3 doboz zsírdús tejföl, így az egyik mascarponét tejföllel váltottam ki. Szerintem nem vétkeztem nagyot. A meggy saját szedésű volt, Andinak említettem, hogy mindenképpen az idei első közös szedésünkből lévő meggyet használjuk, ne a tavalyit. Szerencsések vagyunk meggyfa területén. Andiék telkén 5 meggyfa adja a -szerencsére nem kevés- termést. A recept talán -számomra- annyiból volt különleges, hogy nem darált, hanem egész mákot kellett használni. Nekem nagyon bejött a gazdag krém és a ropogós mákszem találkozása, azaz a különböző textúrák házasítása. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy egy picit túláztattam a babapiskótákat, viszont pont ennek a bakinak köszönhetően tényleg csak "nyelni" kellett ezt a desszertet.




Mákos-meggyes tiramisu torta

- 250g Mascarpone

- 1 kisebb pohár tejföl (zsírdús)

- egész mák

- meggybefőtt

- fahéj

- cukor

- szegfűszeg

- babapiskóta

- csoki (díszítéshez)

- 4 tojás

A meggyet a levével együtt egy edénybe tesszük, és a fahéj + szegfűszeg és ízlés szerinti cukorral illetve egy citrom levével kb. 10-15 percig forraljuk. Ez idő alatt egy picit koncentrálódik a meggylé, illetve a fűszerek is kiadják az ízüket. Egy serpenyőben zsiradék nélkül a mákot megpirítjuk, de vigyázzunk mert hamar megég(het). Amikor megérezzük az illatát, húzzuk is le a tűzről. A mák mennyisége ízlés dolga, én kb. 2 marék mákot használtam. A mascarponét a tejföllel kikeverjük, hozzákeverjük a mákot, és a 4 tojás sárgáját, végül a felvert tojásfehérje habbal is óvatosan is összedolgozzuk. Ezután egy kapcsos tortaformát kibélelünk folpackkal és egy rétegben a babapiskótákat lerakjuk, ezt a leszűrt meggylével meglocsoljuk, rászórjuk a meggyet és a krémmel rétegezzük. Végezzük ezt mindaddig, míg a tortaformánk pereméig érünk. Díszítésnek meggyet, illetve csokiforgácsot adhatunk hozzá. Hűtőben legalább fél napig folpackkal lefedve tároljuk, így könnyebben szeletelhetővé válik. Érdemes előző nap elkészíteni, így másnapra kellőképpen összeáll a "tortánk".

Tipp:
A tejföl helyett lehet használni csak mascarponét, illetve más gyümölccsel is lehet próbálkozni. Amennyiben felnőtteknek készítjük, rakhatunk a meggylébe meggypálinkát, esetleg likőrt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése