2014. október 3., péntek

Rakott krumpli variácó (tapas)





A kép láttán a következő jelenet jutott az eszembe, mégpedig az, amikor az éhes férj az egész napos kemény fizikai munkából hazaérve ezt a kis adagot kapja az asszonykától vacsorára....

Gondolkodtam rajta, hogyan lehetne ezt a méltán népszerű, -és valljuk meg egyszerű- ételre egy új kabátot adni úgy, hogy az azért kinézettre hozza az eredeti "formáját", de ne is legyen tepsimennyiségű, és gyorsan el is készíthető legyen. Ez a "ráncfelvarráson" átesett rakott krumpli tokkal-vonóval 35 perc alatt az asztalunkon volt, így talán Jamie Oliver 30 perces ételeibe is beleférhetett volna. Fontos, hogy sűrű tejfölt használjunk ami tulajdonképpen "ragasztóanyagként" funkcionál, hiszen most nem sütjük az egészet egybe, csak külön-külön az alapanyagokat. Amikor a ropogósra sütött chorizó találkozik a krémes tejföllel, a puha krumplival, és a lágy tojással, akkor érezzük, hogy ebben az ételben van valami "flanc". Egyszerű, de mégis picit más. Ez az én változatomnak a lényege. Elsősorban szingliknek ajánlom, vagy olyan pároknak akik csak egyszer, és csak egy adagot szeretnének megenni ebből az ételből. De ha valakinek van türelme hozzá, akkor egy egész családnak is "összelegózhatja" ezt a változatot....




Rakott krumpli

- 2 db kisebb, esetleg közepes krumpli

- 2 db tojás

- chorizo kolbász (szeletelt)

- tejföl (min. 20%-os)

- olaj

- só

Azt gondolom, hogy magát a receptet bővebben nem szükséges leírni. Annyiban tértem el a klasszikus változattól, hogy a krumplikat nem főztem meg csak megpucoltam, vékony szeletekre vágtam, (a chipsnél vastagabbra azért) olajjal vékonyan meglocsoltam, sóztam és egy sütőpapírral kibélelt tálcán az előmelegített 160 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.Vigyázzunk arra, hogy ne süssük túl, mert nem chipset készítünk! Ez idő alatt a chorizókat egy kevés olajon serpenyőben pár perc alatt megpirítottam, a tojásokat megfőztem. A végén pedig a képen látható módon összeraktam az alapanyagokat.

Tipp:
Használhatunk másfajta kolbászt is, esetleg sonkával is kipróbálhatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése