2014. szeptember 29., hétfő

Képviselőfánk




Andi mindig kéri, hogy havonta legalább egy desszertet tegyünk fel az oldalra, hát most teljesült a kívánsága.
Aki ismer az tudja nagyon jól, hogy nem tudok sütni. Nem véletlenül vallom azt, miszerint minden cukrász kicsit szakács is, de nem minden szakács cukrász. Azért sem igazán sütöttem eddig, mert a sütés nekem túl komplex. A főzésben azt szeretem, hogy nincsenek igazán mennyiségek amikhez ragaszkodni kell, ott tényleg a tapasztalatokra, megérzésre hagyatkozik az ember. Mondhatom úgy is, hogy szabadabb az ember mikor főz. De a cukrászat teljesen más. Pontosan kimért mennyiségek, arányok ismerete nélkül nehéz egy desszertet megalkotni. Anyukám szerencsés, mivel az öcsém "cukrász" én pedig "szakács" vagyok, így lett kerek a világ az ő szemében. No de most olyat tettem amit még eddig nem sűrűn.. belecsaptam a lecsóba, akarom mondani a fánkba, abba a fánkba amely a gyerekkoromat idézi fel. Ezt a klasszikus édességet Andi nagynénje "felügyelete" mellett készítettem el, remélem az arányokra is jól emlékeztem..






Képviselőfánk - tészta

- 10 dkg liszt

- 1 dl olaj

- 4 tojás

- 1 dl víz

- só

A krémhez

- 7,5 dl tej

- 2 tojás

- 2 csomag vanília pudingpor

- 2 ek. cukor

- 1 csomag vaníliás cukor

- 3 dl habtejszín 

- 10 dkg Rama

Egy lábasba öntöm a vizet, a vajat és a csipet sót, majd felforralom. Amikor már jól felforrt a víz, akkor a lisztet hozzákeverem, és addig keverem a masszát amíg az, az edény falától el nem válik. Félrehúzom a tűzről és a tojásokat egyesével egy kézi habverő segítségével hozzákeverem. Az így kapott masszát habzsákba töltöm, és kb. diónyi méretű halmokat nyomok egy zsírpapírral kibélelt sütőlapra, majd sz előmelegített 180 fokos sütőben kb. 20-30 perc alatt szép zsemleszínűre sütöm. Amikor kihűltek a fánkok, a kalapjukat levágom és a krémmel megtöltöm őket. A krémet úgy készítem, hogy a tojásfehérjéből kemény habot verek, a tojások sárgáját a pudingporral, kevés hideg tejjel és a cukorral kikeverem, majd ezt az időközben felmelegített tejhez öntöm. Hozzá adom a Rama-t és addig keverem, forralom míg sűrű krémmé nem válik, gyakorlatilag el nem válik az edény falától. Ekkor félrehúzom, és rövid hűlési idő elteltével a felvert tojásfehérjehabot hozzákeverem. Ezzel a krémmel töltöm meg a fánkokat, majd erre jön még egy rétegben a felvert tejszínhab.

Tipp:
Keverhetünk a krémbe szezonális jelleggel gyümölcsöt is. 

2 megjegyzés: