2014. szeptember 25., csütörtök

Hónapos retek főzelék





Bevallom, hogy nem vagyok egy túlzott nagy főzelékfaló, viszont havonta 1-2 alkalommal kimondottan megkívánom, és tudjuk azt, ha valamit megkíván a szervezet, akkor azt meg kell adni neki. A történet tegnapra tehető mikor is bementem az egyik hipermarketbe és miközben a zöldség kínálatot nézegettem, egyszer csak szembe találtam magam egy sárga táblával amely táblán a leárazott retket, "kemény" 59ft-ért/csomó áron hirdették. Gyakorlatilag semmi baja sem volt, a levele valóban leharcolt volt, de maga a retek jól nézett ki. Szóval hazakísért a retek. Mivel tegnap friss kenyeret sütöttem, gondoltam a kolbász-sonka-hagyma trió quartet-té változik a retek színre lépésével. Tévedtem. Ugyanis a hűtőben volt 2 csomag friss petrezselyem, és a nénitől akitől vásárolom, péntekre ígérte, hogy hoz újabb 2 csomóval, így erősödött bennem az a gondolat, hogy valamilyen főzeléket kellene készíteni amelyhez a petrezselyem egy részét is fel tudom használni. Így jött az ötlet, mi lenne ha főzeléket készítenék a retekből. Az alaplét hozzá közel 1 óra alatt elkészítettem, amely 1-1 sárga és fehérrépából, illetve 1 kisebb fej vöröshagymából állt. Időközben vettem észre, hogy nincs itthon tejszín, így arra gondoltam tejjel fogom "krémessé" tenni a főzeléket némi vaj kíséretében. És őszintén mondom, hogy nem bántam meg, hogy nem tejszínnel dolgoztam. Maga a főzelék elkészítése 15 perc alatt megvolt, hiszen nem akartam a retket rommá főzni. Egy biztos, nem utoljára készítettem el ezt a receptet.





Hónapos retek főzelék

- 2 csomó retek

- 0,5l zöldség alaplé

- 3 dl tej vagy tejszín

- 2-3 szál újhagyma

- petrezselyem

- étkezési keményítő

- vaj

- só

- bors

A retkeket nem túl vékony karikákra vagy tetszés szerinti formára vágjuk. Az újhagymát apróra vágjuk és egy kevés vajon alacsony hőmérsékleten megpároljuk. A retkeket ehhez az alaphoz adjuk, sózzuk, borsozzuk. A sózással vigyázzunk, mert az alaplében is van só! A lángot továbbra is tartsuk kisebb fokozaton, mert nem az a cél, hogy megégjenek a retkek. Pár perc folyamatos kavargatás után az alaplével felöntjük, majd röviddel ezután a tejet is hozzáöntjük. Folyamatos kevergetés mellett felforraljuk, rövid ideig főzzük, és a keményítővel besűrűsítjük a főzelékünket. A friss petrezselymet csak ezután adjuk hozzá.

Tipp:
Ha krémesebbé szeretnénk tenni a főzeléket, akkor pár kocka hideg vajat is adhatunk hozzá.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése