2014. szeptember 10., szerda

Lassan sütött tarja lecsós gerslivel




Gersli alias árpagyöngy. Szerintem egy remek, ámde méltatlanul nélkülözött köret a gersli. Én tavaly vettem először gerslit, és így is vagy 6 hónapig pihent a konyhaszekrényben mire felhasználtam. Majd ekkor, majd akkor!.. ismételgettem ezeket a mondatot akkor, amikor véletlenül rápillantottam időnként a szekrényben. Szóval először gersli rizottót készítettem belőle, bevallom nem túlzottan nyerte el a tetszésünket. Tovább is kellett kavargatni mint a rizst, valahogy talán a színe sem volt olyan megnyerő, viszont a textúrája tetszett. Azóta eltelt majdnem egy év. Az elmúlt hetekben mikor anyukámnál voltunk, emlékeztetett arra, hogy a költözésem során "átmenetileg" nála tárolt fűszer és egyéb alapanyagaimmal legyek szíves csináljak valamit... Ekkor találtam szembe magam újra a gerslivel.
Magunkkal hoztuk Tatára, és itt végezte be földi pályafutását némi lecsóval összefőzve és lassan sült tarja társaságában. A tarját én MINDIG zsírban sütöm, mert egyrészt finomabb, másrészt a sütés végén a leöntött zsírból "zsíros deszkát" is tudunk enni, paprikával, hagymával, paradicsommal....




Lassan sütött tarja lecsós gerslivel

- 4 szelet tarja

- 1-2 marék gersli

- 4 db lecsónak való paprika

- 3 db közepes paradicsom

- 1 fej vöröshagyma

- 1 fej fokhagyma

- só, bors

- zsír vagy olaj

A tarját nem fűszerezem túl, szerintem a só és a bors áll neki a legjobban. Viszont amit a felvezetőben is írtam, én MINDIG zsírt teszek alá, higgyétek el, hogy sokkal finomabb így mint ha olajban sütnénk. Nem kell spórolni a zsírral, 4-5 ek. mehet bele. Utána mennyei zsíros deszkát ehetünk belőle valamelyik este! Sőt, szoktam egy kisebb sült húst is beleaprítani, úgy milyen finom! Teszek a tepsibe héjastól jól megmosott, kettévágott fokhagyma fejet, esetleg ha marad hely akkor vöröshagymát is. A fokhagyma a héjában való sütés során megédesedik, emellett jól meg is ízesíti a zsírunkat, közvetlenül a húst. Az előmelegített 110 fokos sütőben kb. 2 órát fólia alatt sütöm a húsokat, utána a fóliát levéve 10-15 perc alatt 200 fokon megpirítom, vagy serpenyőben megkapathatjuk, ha valakinek így jobban tetszik. A lecsó elkészítést külön nem írom le, szerintem mindenki ismeri, hogyan kell készíteni. Jelen esetben tojás nélküli lecsót kell készítenünk, és amikor a paprika közepesen megpuhult, akkor tegyük bele az előzőleg 1-2 órára beáztatott, jól átmosott gerslinket. Amikor a gerslit beletesszük a lecsós alapunkba ügyeljünk arra, hogy bőven legyen folyadék a lecsóban. Ha kevés a folyadék akkor a gersli mennyiségének 2x mennyiségű vízzel öntsük fel a lecsót. Nem baj ha picit több a víz, mert azt el lehet főzni, vagy ha kevés, akkor sűrűn, apránként pótoljuk a folyadékot. Ha valaki ennek ellenére bizonytalan, akkor főzze külön a gerslit és a végén keverje össze a lecsóval. A gerslinek kb. 40-50 perc kell. 

Tipp:
Aprított petrezselyemmel és/vagy friss, apróra vágott paprika, paradicsom kockákkal tovább fokozhatjuk a lecsónk ízét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése