2017. október 1., vasárnap

Csirkemell zellerropogóssal és lila répa pürével

és eltelt egy hónap, blogbejegyzés nélkül....

Mostanában kevesebb idő jut blogolásra, pedig főzök én rendesen, higgyed el kedves olvasóm. De valahogy nem úgy jöttek össze a dolgok, pontosabban az ételek, amiket szerettem volna megosztani veled. Most viszont megtöröm a csendet.
Lévén tegnap piac volt, így én is felkerekedtem, hogy beszerezzem a hétvégi alapanyagokat, amelyekből ma, vasárnap főztem. Már hónapok óta van egy zöldségárus aki helyi termelő, tőle veszem a levesnek való zöldségeket. A legszebb az egészben, hogy a nappalinkból pont telibe látok a Látó-hegyre, ahol ez a termelő termeli a zöldségeit, így amikor kanalazzuk a levest, mindig plusz érzés kap el, pontosabban az a kellemes tudat, hogy látom, honnan származnak a zöldségek. Ennek az árusnak van egyedül a piacon színes répája. Sárga és lila egyaránt. Már megismer, hiszen mindig veszek tőle ilyen répákat is, így mikor megállok a standja előtt, rögtön mondja: van ám még neked répa, tudom, hogy jössz..... és ez jó. Tudom, hogy számít rám. A lila répáról annyit, hogy eszméletlenül fog, még főzés után is, szinte kékes-fekete lesz minden, ami vele érintkezik, így véletlenül se tegyük a vasárnapi levesbe, ha csak nem szeretnék lila/fekete levest enni...
Mivel erősen megkezdtük az őszt, így gondoltam, valami őszi étellel jövök elő a szünetem után, és azt gondolom ez az étel pont hozza az őszi jegyeket. Mikor megtálaltam az ételt, és a fotózáshoz készültünk, megállapítottam, hogy ez egy tipikusan bisztróba való étel. Semmi extra hozzávalók, semmi komoly konyhai technika. Ha meg kellene nevezni, hogy milyen stílus áll közel hozzám, akkor most bizton mondanám: a bisztrós vonal.
A zellerropogós mint olyan, nekem új volt. Pontosabban sosem készítettem eddig. De hiba volt. Mármint nem készítenem.... eszméletlenül jó lett, és TÉNYLEG ropogós lett a sütés után. A diós íze pedig nagyon hozta az ősz ízét. Kevés friss petrezselyemmel és frissen őröl borssal fűszereztem. Az már csak hab a tortán, hogy egészségesebb mint a krumpli, és azt gondolom van olyan finom is, Na jó... azért a krumplit is fogom ezután szeretni.
A csirkére kevesebb "figyelem" összpontosult a részemről. Az"S" betűs multiban szoktam venni azt a fajta csirkét, amely a címke szerint legalább 50%-ban kukoricán nevelt csirke és mindenfajta antibiotikumtól lett megkímélve. Az ára ugyan kissé borsos, de megéri, hiszen mind a színén, mind az állagán látszik, nem ipari csirke.... jelen esetben csirkemell.
Még a nyáron anyukámtól kaptam csopaki fűszerkeveréket, ez amolyan provence-i fűszerkeverék, ezzel fűszereztem a csirkemelleket. Nem vittem túlzásba, mivel nem ipari csirkével dolgoztam, így nem akartam elnyomni a csirke "természetes" ízét.
A lila répa pürét kakukkfűvel ízesítettem, és kevés vajjal krémesítettem.
Szerintem egy könnyű ételt tettem le az asztalra, amely vacsorára is épp úgy jó, mint egy könnyű ebédre.




 
Hozzávalók 2 személyre

- 2 egész csirkemell

- nagy zellergumó

- lila répa (2 közepes)

- petrezselyem

- provence-i fűszer

- só

- bors

- 2 tojás

- liszt

- olaj

- vaj

- kakukkfű





Elkészítése

A csirkemelleket egészben fűszerezzük meg a provence-i fűszerkeverékkel, és sózzuk meg őket. Egy sütőtálba téve, kevés olajjal meglocsolva süssük meg őket. Ez idő alatt készítsük el a lila répa pürét. Hámozzuk meg a répákat, és daraboljuk fel őket nagyobb batonokra. Sós vízben főzzük meg őket, majd ha puhák, akkor tegyük át egy turmixgépbe vagy egy olyan edénybe ahol tudjuk turmixolni botmixerrel. Kevés főző levet adjunk hozzá, és fűszerezzük kakukkfűvel. Ez ízlésünknek megfelelő legyen, én kb. 1 tk. mennyiséget adtam a répához. Adjuk hozzá a vajat, és pürésítsük a répákat.
A zellert hámozzuk meg, és reszeljük le egy keverőtálba. Sózzuk, borsozzuk, és adjuk hozzá az aprított petrezselymet. Tojással és liszttel készítsünk belőle egy masszát, amelyet adagonként forró olajban mint a berét/cicegét/tócsit (ki hogy ismeri) süssük meg ropogósra.

Tipp:
A petrezselyem helyett rozmaringgal is fűszerezhetjük a zellert.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése