2014. július 20., vasárnap

Kovászos uborka krémleves




Update 2016.06.26



Az egyik nap Andi megemlítette, hogy csináljunk kovászos uborka krémlevest. Még egyikünk sem evett ilyet, ő is valahol a neten látta korábban, szóval... miért is ne? A héten éppen 30 fok körül volt a hőmérséklet, így még nagyobb elánnal álltunk neki az elkészítéshez. Bevallom amikor a zöldségesnek mondtuk, hogy mit készítünk, nézett ránk mint ló a mozijegyre..
Nem bántuk meg, máskor is fogunk csinálni.

Kovászos uborka krémleves

4 db nagyobb kovászos uborka

4 dl. kovászos uborka lé (ezt külön kértük a zöldségestől)

3-4 dl. zöldség alaplé

1db családi kiszerelésű natúr joghurt

só, olaj, kenyér vagy zsemlekocka


Zöldség alaplevet készítünk, amely nálam vöröshagymából, 2 szál angolzellerből, 2 gerezd fokhagymából, 1-1db paprikából, paradicsomból és pár szem fekete borsból állt. Ezt az alaplevet előző este készítettem el, így reggelre szoba hőmérsékletűre hűlt. Leszűrtem, majd a fentebb írt mennyiséget kimértem egy edénybe, ebbe tettem a kovászos uborka levet és az apróra vágott uborkákat. Botmixerrel összepürésítettem, majd a joghurtot hozzákevertem. Az így kapott levest hűtőbe tettem, és csak a fogyasztás előtt vettem ki újra. Hogy ne legyen "csupasz" a leves, pirítottam hozzá kenyérkockát mint levesbetétet. Tálaláskor pár csepp olajjal meglocsoltam.


Tipp:
Ki-ki ízlésének megfelelően fokhagymát még reszelhet a levesbe, esetleg kaporral vagy petrezselyemmel a bátrabbak apróra vágott mentával is gazdagíthatják a levest.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése