2014. július 28., hétfő

Céklasaláta








Pink vagy Barbie salátának is nevezhetnénk első látásra. Másodikra is. Bevallom, amikor készítettem elképzeltem, hogy milyen lenne ha a haveroknak egy steak mellé ezt szolgálnám fel. De kérem a cékla már csak ilyen. Cserébe viszont nagyon egészséges. Tele van antioxidánsokkal, segít a méregtelenítésben, rákos betegeknek főképp a levét ajánlják fogyasztásra.
Biztos mindenki emlékezik rá amikor a menzán hatalmas vödrökből, vagy üvegekből merték ki a savanyított céklát a krumplis tésztához. Legalábbis nálunk ezt adták hozzá. Ennél azért több is van ebben a szuper zöldségben. Készíthetünk belőle levest, cékla carpaccio-t mondjuk kecskesajttal vagy éppen salátát mint ahogy én is ezt készítettem. Igazából olyan "spejz" saláta lett belőle, azaz amit találtam a spejzban azt használtam fel.

Céklasaláta

- 1db nagyobb cékla

- 3 db új krumpli

- 1db kovászosuborka

- 1 db angol zeller

- 1db alma

- majonéz

- tejföl

- dijoni mustár

-  só, bors

Nagyon egyszerű az elkészítése és különösebb gyakorlatot sem igényel. A krumplikat megfőzzük, de ügyeljünk arra, hogy nem essenek szét. Amíg a krumplik főnek, egy keverőtálba ízlésünknek megfelelően majonézből, tejfölből és mustárból egy alapot keverünk. Én kevesebb mustárból kevertem, mert nem akartam a majonéz selymes ízét elnyomni. Ebbe az alapba kevertem a nagyjából egyforma nagyságúra vágott uborkát, krumplit, almát és az angol zellert. Ez utóbbit ha valaki nem szereti, ki is hagyhatja. Én egy pici porcukorral kompenzáltam a savanykás ízeket, és a szokásos alap fűszerekkel azaz a sóval és borssal is csak ekkor fűszereztem meg a salátánkat. Ezután megpucoltam a nyers céklát és egy reszelő segítségével belereszeltem a salátába. Lazán belekevertem a többi hozzávalóba ügyelve arra, hogy a krumplit ne törjem össze. Önmagában is tartalmas étel akár ebédre akár vacsorára is, de mi csirkemáj mellé ettünk.

Tipp:
Érdemes legalább 2-3 órát a hűtőben pihentetni a salátát, mivel az ízeknek legalább ennyi idő kell, hogy összeérjenek.Tapasztalatom szerint másnap volt a legfinomabb.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése