2016. december 28., szerda

Paradicsomos zöldborsós tészta

...és eltelt a Karácsony... amennyire vártuk, annyira gyorsan telt el....

Viszont pont az idei volt az első Karácsony, amikor sikerült nem túl ennem magam, azaz nem mondom azt, hogy nem akarok húst látni idén.... És mégis egy húsmentes napot tartottunk ma. Szerintem tök rendben van az, ha az ember heti 1-2 napot kihagy amikor nem eszik húst. Szeretem a főzelékeket, de még jobban a tésztákat. Gyakorlatilag minden nap tudnék enni tésztát. Az olaszok tudják mi a jó. Viszont azt már kevesebben tudják, hogy a tésztát azt  leginkább előételként eszik, és nem főételként. A rendszerváltásig nálunk sajnos olyan olasznak mondott ételeket nyomtak le a torkunkon, amelyeknek semmi, de semmi közük nem volt az olasz konyhához. Szerencsére az elmúlt egy évtizedben rengeteget fejlődött a hazai gasztrokultúra, és helyére kerültek bizonyos dolgok, azaz ma már mindenki tudja például, hogy a bácskai rizses-hús, az nem egyenlő az olaszok rizottójával, vagy nem illik a pizzára ketchupot kérni, legalábbis egy olasz étteremben nem.... Sorolhatnám még reggelig ezeket, de nem teszem. Az olasz konyhára pozitív értelemben lehet mondani, hogy egyszerű. És ezért is szeretjük, na meg azért mert alapjában véve paradicsomos. És én imádom a paradicsomot. Minden formájában. Reggel kitaláltam, hogy ma paradicsomos tésztát eszünk, viszont nem szimplán, hanem teszünk hozzá valami "feltétet". Eredetileg gombát akartam hozzá párosítani, de a multiban sajnos nem találtam olyan gombát amit jó szívvel eltudtam volna hozni, így jött a "B" terv, hogy akkor veszek zöldborsót, és lesz paradicsomos-zöldborsós tészta. De itt nem álltam meg, ugyanis volt 2 db hegykői sárgarépám, angolzeller alias szárzeller, és természetesen vöröshagymám. Mi következik ebből?? Egy jó sofrito alap, amely az olasz konyha egyik alapja. Friss cserepes bazsalikomom is volt, amely utolsó napjait élte, így egyértelmű volt, hogy ő is csatlakozik majd az ételhez, ráadásul a zöldborsó egyik jó barátja a bazsalikom. Az egész ragut kb. 1,5 óra alatt raktam össze, pontosabban lett kész, szóval ez azért nem annyira gyors étel, de a passata-t azt vissza kell redukálni, amihez idő kell. Minimál fűszerekkel dolgoztam, mert kizárólag sót, frissen őrölt fekete borsot, friss chilit és kevés oregánót használtam. Én nem teszek cukrot a passatához, hiszen a vöröshagyma karamellizálásával és a répa természetes édességével ellensúlyozni lehet a paradicsom savasságát.
Eredeti angol Cheddar sajtom volt itthon, így azzal tálaltam a tésztát, de természetesen ha parmezán sajt lapul a hűtőben, ne legyünk restek használni....



Hozzávalók 4 személyre

- 1 üveg Paradicsom Passata (nálam Dm Bio passata)

- 1 nagy fej vöröshagyma

- 2 szál angolzeller

- 2 közepes méretű sárgarépa

- kb. 15 dkg zöldborsó ( 2 marék)

- friss bazsalikom

- 2 tk. oregánó

- 1 egész chili

- bors

- só

- olaj

- tészta (nálam Barilla fusilli)

- kemény sajt (nálam Cheddar)





 Elkészítése

Vágjuk apró kockára a hámozott sárgarépát, és a szintén apró kockára vágott angolzellert. A hagymát apróra vágjuk és egy edényben kevés olajon megdinszteljük. Sózzuk meg és pár percig közepes láng felett dinszteljük. Ha a hagyma "megizzadt" akkor adjuk hozzá a paradicsompürét. Alaposan keverjük el, sózzuk, borsozzuk, aprított chilivel fűszerezzük, és alacsony láng felett kb. 1 órán át főzzük. Adjuk hozzá a répát és az angolzellert, valamint az oregánót. További 15-20 percig főzzük a paradicsomos ragunkat, arra ügyeljünk, hogy a répa roppanós maradjon, ne főzzük "rommá". Egy másik edényben a zöldborsót blansírozzuk, azaz a forrásban lévő sós vízbe maximum 2-3 percig főzzük a zöldborsó majd hideg -de még jobb a jeges- vízben merjük át a borsót ha letelt a főzési ideje. Így a színe megmarad, és roppanós is marad. Ha a paradicsomos ragu, és a zöldborsó és kész, akkor főzzük ki a tésztát, és tálaljuk azonnal a paradicsomos raguval. A tészta tetejére sajtot reszelhetünk, és friss bazsalikommal együtt fogyasszuk el.

Tipp:
A sárgarépát reszelhetjük is, így a hagymával együtt piríthatjuk-dinsztelhetjük, sokkal édesebb ízeket érhetünk el.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése