2016. december 16., péntek

Fűszeres csirkemellel töltött krumplis palacsinta

....ez a recept ékes bizonyítéka annak, amikor egy nagy chef-et emlékezetből akarunk utánozni, és mégis valami új születik....

Az úgy volt, hogy 2-3 hete egyik szombat délelőtt láttam a nagy Gordon Ramsay-t egy ilyen hasonló receptet elkészíteni. Akkor azt mondtam Andinak, hogy ez az az étel amit mi nagyon szeretnénk, mert gyorsan elkészíthető, és mondjuk mert szeretjük a fűszeres ételeket. És mivel egy hét múlva itt a karácsony, pont jó lehet akár 24-én egy könnyedebb ebédnek, amivel kihúzzuk az ünnepi vacsoráig. Csakhogy rosszul emlékeztem a receptre. De ez csak előnyére vált a történetnek. Ugyanis én hússal töltöttem meg a krumplis palacsintáinkat.... mert én így emlékeztem. Pedig nem így volt Ramsay-nél, ezt ma már tudom. Ugyanis ő fűszeres krumplival töltötte meg a palacsintáit, és nem hússal. Én pedig a palacsinta tésztát úgy sütöttem, hogy az előfőzött krumplit a tésztával együtt sütöttem meg, és bitang fűszeres csirkemell csíkokkal töltöttem meg azokat. Végül is így születik valami új, ami a miénk. Mint az a bizonyos magyar citrom, a Tanú című filmben. Pardon. Narancs. Ugye emlékszünk rá, mikor Bástya elvtársat meg akarták kínálni, de a gyerekek  megették a narancsot?? És hát kellett valami helyette. Így lett citrom a narancsból. Ami magyar.
Nos, pont így voltam én is ezzel a recepttel: kicsit húsosabb, kicsit fűszeresebb, de legalább a miénk.....
Nem hiszem, hogy nagyon mellé lőttem volna vele, sőt mondom ezt annyira biztosra, hogy akár holnap is el tudnám készíteni. Mi ras el hanout fűszerrel dolgoztunk, de akár teljesen el lehet menni a magyaros ízvilág felé is. Mert ez pont az az recept, amire rá lehet húzni az: ahány ház, annyi szokás mondatot.

Hozzávalók 3 óriási palacsintához

Tésztához: 

- liszt (kb. 30 dkg)

- 1 tojás

- tej

- só

- friss gyömbér

- 1 fej fokhagyma

- 2 tk. kurkuma

Töltelékhez:

- 40-50 dkg csirkemellfilé

- 2 tk. ras el hanout fűszerkeverék

- olaj

- 2 közepes méretű krumpli

- 2 tk. egész kömény

- 2 ek. creme fraiche (vagy sűrű tejföl)





Elkészítése:

Szokásos módon palacsintatésztát készítünk, annyi különbséggel, hogy friss gyömbért, és fokhagymát, valamint kurkumát keverünk a liszthez. Egy nagyon sűrű tésztát kell kapnunk. Ha ezzel megvagyunk, legalább 1-2 órát, de még jobb ha többet hűtőben pihenni hagyjuk a tésztát. Mielőtt a palacsintákat megsütjük, a ras el hanout fűszerrel bepácolt csirkemell csíkokat egy forró serpenyőben kevés olajon szép pirosra sütjük. Letakarva addig pihentetjük, amíg a palacsintákat megsütjük. Egy lábasban az apró kockára vágott krumplikat megfőzzük, de csak annyira, hogy ne essen szét. Ha ezzel megvagyunk, egy száraz  serpenyőben kevés köménymagot kipattogtatunk, majd a főtt krumplik egy részét (arányosan elosztva) összeforgatjuk vele, és a palacsinta tésztát hozzá öntjük. Ezt ismételjük mindaddig amíg van tésztánk. Ha megsütöttük a palacsintákat, megtöltjük őket a fűszeres csirkemell csíkokkal, és félbehajtjuk őket.

Tipp:
Salátával is tálalhatjuk, így kissé könnyebbé teszi az ételünket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése