2015. március 20., péntek

Ruccolás-gorgonzolás rizottó

Csak az a szép zöld gyep, csak az fog hiányozni... Ugye emlékszünk erre a mondatra, az Égig érő fű  filmből?
Most, amikor medvehagyma dömping van, akkor valahogy háttérbe szorulnak más zöld színű saláták, zöldségek. Na de mi van akkor, amikor már a könyökünkön jön ki a medvehagyma, és vágyunk valami más zöldre? Akkor alternatívaként ott van a spenót, borsó és... a ruccola. Szerintem elsőre majdnem mindenkinek mint saláta jut eszébe, vagy mint egyfajta pestóként gondolunk rá. Viszont én most rizottót készítettem belőle. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eredetileg medvehagymából szerettem volna ezt a gorgonzolás rizottó elkészíteni, de változott a terv, mivel a hét elején vett ruccola tegnapra eléggé leharcolt állapotba került, így adott volt, hogy szereplőcsere lép életbe. A gorgonzolával szerencsém volt, ugyanis tegnap mikor újfent mentem az interspááááááárba vásárolni az akciós osztrák créme fraiche-ből, a sajtpultban "rám kacsintott" az a szép 10dkg-os gorgonzola, amely 50%-os engedménnyel kínálta fel magát. Az alaplevem előző nap már elkészült, ugyanis Bobby macskának farhátat főztem. Szóval minden együtt volt, így pikk-pakk összedobtam egy aromásabb ízű rizottót. Elfogadom, hogy nem mindenki szereti az aromásabb, érettebb sajtokat, én viszont nagyon. Mivel Andi sem rajong érte, így életemben először egy adag rizottót készítettem, és mivel szemre-érzésre mértem a rizst, így féltem, hogy sok lesz a végén. Szerencsére nem lett sok. Ez azért is volt fontos, mert tudjuk jól, hogy a rizottót az elkészülte után rögtön meg kell enni, különben összeáll, és az már nem az igazi. Én egyébként egy picit mindig folyósabbra készítem, -állítólag- így is kell(ene) készülnie.


Hozzávalók:

- fejenként 1 marék rizottó rizs

- 1 kisebb vöröshagyma

- kb. 0,5 l alaplé

- 1dcl száraz fehér bor

- ruccola

- 10 dkg gorgonzola

- só

- vaj








Elkészítése:

A hagymát megpucoljuk, és nagyon finomra aprítjuk. Egy magas falú edényben diónyi vajon futtassuk meg a hagymát végül adjuk hozzá a rizst. Fejenként kb. egy marék rizst vegyünk alapul. Emeljük magasabbra a lángot az edény alatt. Ha a rizst jól összekevertük a vajas-hagymás alappal, akkor öntsük hozzá a bort, és forraljuk el az alkohol tartalmát. Ezután a forró alapléből adjunk 1 merőkanálnyi mennyiséget a rizshez, folyamatosan kevergessük, és csak akkor adjuk hozzá a következő adagnyi alaplevet, ha már a rizs magába szívta az előző mennyiséget. Kb. 15-20 perc alatt puhul meg a rizs. A rizottónak nem szabad száraznak lennie, inkább legyen kissé folyós, mintsem száraz. Ha elkészült a rizottó, akkor adjuk hozzá a vágott ruccolát, és morzsoljuk bele a gorgonzolát. Keverjük el alaposan, fedjük le, és pár percig hagyjuk állni. Azonnal tálaljuk.

Tipp:
Használhatunk más aromásabb ízű sajtot, vagy a ruccola helyett használhatunk spenótot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése