2015. március 7., szombat

Levendulás Brownie

Itt a tavasz, itt van újra!
Hiába volt ma éjjel is gyenge fagy, most mikor ezeket a sorokat írom -délelőtt- olyan ereje van a napnak, hogy a teraszra kiteregetett ruhák némelyike pár óra elteltével majdnem meg is száradt. A tavasz örömére készítettük el ezt a levendulás browniet.

Családtagok, blogom olvasói tudják jól, hogy nem vagyok egy sütős típus, bár az édességeket, süteményeket nagyon is szeretem. Most is egy könnyebb receptet választottam, és bizony Andi segítségét is kértem. Na nem azért mert egyedül nem ment volna, de biztos, ami biztos kértem a felügyeletét, segítségét. Tulajdonképpen nincs új a nap alatt, mivel korábban készítettünk már egy kávés browniet, ennek a receptjét vettük most is alapul, annyi változtatással, hogy most nem kávéval, hanem levendulával ízesítettük a tésztánkat. Karácsonyra kaptam Andi testvérétől egy többféle fűszerekből álló csomagot, amelyben található például szárított narancsvirág, illetve szárított levendula is. Korábban még nem használtam a levendulát mint fűszert, de tudom nagyon jól, manapság divatos lett "levendulázni". Csak zárójelben jegyzem meg, hogy közel 10 éves vegyi áru kereskedő tapasztalatommal a hátam mögött az elmúlt években egyre több olyan tisztítószert, öblítőt adtunk el amely (tartalmaz levendulát) levendula illatú.
De vissza a konyhába. Talán 5-6 éve is annak már, hogy Heston Blumenthal egyik műsorában láttam egy cserépben tálalt csokis desszertet.Tavaly, mikor életemben először sütöttem kenyeret, azt is cserépben sütöttem. Azóta rákaptunk a cserépben való sütésre. Van benne valami, ami különlegesség teszi magát az ételt. Egy egyszerű brownie is "flancosabb" lesz ezáltal, hiszen csokis kekszmorzsával a tetejét megszórva, olyan érzetet ad, mintha ehető földet, vakondtúrást enne az ember. Ennyi játékosság azt gondolom belefér a konyhába. Sőt, gyerekkel elkészíteni -szerintem- kimondottan élvezetes.





Hozzávalók: (2 db. 11cm-es cseréphez)

- 4 tojás

- 300g cukor (barnát használtunk)

- 200g vaj

- 200g étcsokoládé (60%-os)

- 100g liszt

- 100g kakaópor

-  1 tk. szárított levendula (ízlés szerinti mennyiség)

- csipet só

-  2 tk. sütőpor

A vajat és a csokit vízgőz felett felolvasztjuk egy csipet sóval együtt, majd folyamatos kóstolgatás mellett, apránként adjuk hozzá a szárított levendulát. Arra ügyeljünk, hogy ne legyen erős levendula ízű a csokink. Amíg a csoki megolvad, addig egy keverőtálban a lisztet, a kakaóport, és a sütőport és egy csipet sót alaposan összekeverünk. Az időközben felolvadt csokihoz adjuk a cukorral felvert tojásokat, majd lazán összekeverjük a (lisztes) szárazanyaggal. A cserepeket sütőpapírral béleljük ki, ebbe kanalazzuk bele a csokis masszát, majd az előmelegített 170 fokos sütőben kb. 60 perc alatt süssük meg. Tűpróbával ellenőrizzük 40 perc eltelte után. Figyeljünk arra, hogy mivel a tésztánk vastagabb mint egy normál brownie, ne rutinból süssünk. A sütés letelte után, összetört csokis keksszel díszíthetjük.

Tipp:
A cserépből kivéve korong alakokra is vághatjuk, valamint lekvárral is megkenhetjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése