2015. március 11., szerda

Currys kacsacomb fahéjas almával

Az úgy kezdődött, hogy találtam a spejzban 2 db. "megfáradt" almát....
Nem vagyok túlzottan oda az almáért, pontosabban nem kimondottan eszem önmagában, inkább eszem sajt mellé, de még inkább szeretem hússal párosítani. Így történt ez most is, amikor kitaláltam, hogy a sorsukra váró kacsacombok méltó párosa, körete lesz.
Nem szoktam a kacsahúst különösebben fűszerezni, de most úgy döntöttem bevetem azt a zöld currymet amelyet még tavaly ősszel szereztem be, és mindösszesen egyszer használtam ezidáig. Az alma úgyis szereti a fahéjat, a fahéj meg jól harmonizál más keleti fűszerrel, szóval nagy baj nem lehet. És nem is lett. Az az illat amely bejárta a házat mialatt a kacsa sült, leírhatatlan volt. Egy picit erőteljesebben pirítottam meg a kacsát, ami egyrészt jót tett a bőrének, másfelől pedig az alma is kellően tudott karamellizálódni.







Hozzávalók:

- személyenként 1 db. kacsacomb

- 2-3 db. alma

- őrölt fahéj

- zöld curry

- só

- kacsazsír





Elkészítése:

Az almákat alaposan mossuk meg, majd vágjuk vastagabb cikkekre. A kacsacombokat dörzsöljük be alaposan sóval, majd szórjuk meg a curry porral. Egy hőálló tepsi alját vékonyan kenjünk ki kacsazsírral, ha ez nincs megfelel az olaj, vagy a vaj is. Tegyük a tepsibe az alma gerezdeket, hintsük meg a fahéjjal, és fektessük rá a fűszeres kacsacombokat. Fedjük le fóliával, és az előmelegített 180 fokos sütőben süssük egy órát, majd a fóliát levéve és a hőfokot 200 fokra megemelve, süssük ropogósra a kacsa bőrét.

Tipp:
Sütés előtt a tepsibe önthetünk kevés száraz fehér bort, vagy 100%-os almalevet, amelyet a sütés végén beforralhatunk, így ízletes pecsenye levet nyerhetünk.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése