2015. március 24., kedd

Polenta puding vaníliás paradicsomlekvár öntettel

Andi mostanában elég gyakran készít esténként pudingot, ami leginkább csoki ízben kerül az asztalra. Aztán van úgy, hogy szimplán felbontunk egy tábla csokit és azt tesszük, bocsánat... teszem magamévá, mivel szó szerint befalok egy tábla csokit sec perc alatt. Aztán máskor megint szóba kerül a puding. De mi van akkor, ha az ember szeretne egy picit csavarni a már megszokott hagyományos pudingon? Akkor bizony ötletel, kutat, keres, és talál. Bevallom őszintén, nem ettem még házi készítésű grízpudingot, csak boltit. Talán két hete vettünk éppen boltit, hát.... maradjunk abba, nem dobtam tőle hátast. Na, innen jött az ihlet, akkor csinálok házilag. De itt nem álltam meg. Ugyan van itthon hagyományos gríz is, de én most kukoricadarából gondoltam elkészíteni ezt a villámgyors desszertet. És, hogy még csavarjak egyet a történeten, a tavaly eltett, valódi vaníliából és a kertben termett paradicsomból készített vaníliás paradicsomlekvárt gondoltam hozzá, egyfajta öntetnek. És milyen jól működött a kettő együtt! A paradicsomlekvárt egyébként még rántott hússal szoktam enni, gyerekkorom óta szeretem a hús-gyümölcs kombinációt. Megoszlanak a vélemények, hogy a paradicsom gyümölcs vagy zöldség, ha engem kérdeznek akkor szerintem mindkettő.Tudom, hogy most nincs szezonja a paradicsomnak, de esetleg hámozott konzerv paradicsomból is el lehet készíteni magát az öntetet. Abban az esetben lehet egy picit darabosra is hagyni, vagy ha ragaszkodik valaki hozzá, akár teljesen püré állagúra is lehet készíteni. Egy valamiből nem tanácsolom az elkészítését. A most kapható narancssárga, íztelen paradicsomból. Abból ne. És tudom, hogy nem olcsó, de talán évente 1-2x belefér, hogy valódi vaníliarudat vegyünk. Ha jól tudom, éppen ezekben a napokban akciós a Lidl-ben a vaníliarúd, 399ft-ért kapható. És ha kikaparjuk a magokat, magát a vanília szárát porcukorba, kristálycukorba tehetjük, ezzel szintén vanília ízt kölcsönözhetünk a normál cukornak.






Hozzávalók:

- 0,5 l tej

- 1 ek. vanília puding

- 3 ek. kukoricadara

- csipet só

- cukor

- paradicsom

- befőző cukor

- vanília rúd








Elkészítése:

Egy edényben feltesszük lassú tűzön a tejet főni a darával és a pudingporral. Csipetnyi sóval és ízlés szerinti mennyiségű cukorral ízesítsük. Érdemes kevesebb cukorral készíteni, mivel az öntet is édes. Foylamatos kevergetés mellett addig főzzük a darát, míg meg nem dagadnak kukorica szemek, a tejet fel nem szívja. Akkor jó ha sűrű, ám még kissé folyékony. Az állaga hasonlít a rizottóéhoz. Ha elkészült a "puding", vizezett formákba töltjük, és hagyjuk kihűlni. Mikor már szoba hőmérsékletűre hűlt, akkor tegyük a hűtőbe minimum 1 órára. A hűtőből kivéve a formákból öntsük ki, ha nem jönne ki azonnal, akkor késsel vágjuk körbe, és borítsuk tányérra, majd kínáljuk az öntettel. (A paradicsom lekvár receptje itt található.)

Tipp:
A formák aljába önthetünk karamellt is. Ebben az esetben mielőtt a tányérra borítjuk a pudingot, a formák alját forró vízbe mártsuk, hogy a karamell megolvadjon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése