2014. augusztus 2., szombat

Lilahagyma lekvár meggyel









Amikor azt gondoljuk, hogy nincs új a nap alatt, akkor erre rácáfolunk. Mivel a kertünkben az 5 meggyfa idén is szép termést hozott, így jött az az ötlet, hogy "kísérletezzek" a meggyel. Magát a lilahagyma lekvárt többször is készítettem, szerintem tökéletes párosítása sült húsoknak. Ezt az általam is kedvelt ételt szerettem volna kicsit átalakítani, és ötvözni az édes hagyma lekvárt a meggy savanykás ízével. Kvázi csatni lett belőle. Bevallom annyira beindult a fantáziám, hogy a jövőben tovább szeretném feszegetni a lilahagyma lekvár határait. És amitől ez a lekvár különbözött az alap recepttől, hogy nincs benne bor, így a gyerekek is bátran ehetnek belőle.

Lilahagyma lekvár

- Lila hagyma

- cukor vagy méz

- balzsamecet

- pici olaj

- só, bors

Egy edényben cukrot karamellizálunk pici olajon, majd a szálára vágott lilahagymát rádobjuk és rövid ideig folyamatosan kevergetjük. Ezután vagy vörösborral, vagy vízzel (gyermek verzió) felöntjük, de csak annyira, hogy épp ellepje a hagymákat. Sózzuk, borsozzuk ettől lesz egy picit pikáns. Amikor félpuha a hagyma, akkor tesszük bele a kimagozott meggyeket, és öntünk rá balzsamecetet. Hagyjuk, hogy az ecetes "illat" elillanjon majd újra lefedjük, hogy teljesen megpuhuljon a hagyma. Én a végén a meggyeket picit megnyomkodtam, hogy rusztikusabbak legyenek. Kitűnő sült húsok mellé, de akár sajtokhoz is tudom ajánlani.

Tipp:
Bazsalikommal vagy mentával picit csavarhatunk még az ízén, kísérletezzünk  bátran.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése