2014. augusztus 13., szerda

Indiai vöröslencse főzelék citromfüves húsgolyóval és csapatival





Sokat gondolkoztam azon, hogy a recept megnevezésében le merjem írni azt, hogy "indiai", mert nem állítom azt, hogy ez egy autentikus Dhal lenne. Kétségtelen viszont, hogy az indiai konyhában is használt fűszereket használtam. Szeretem az indiai konyhát, az erőteljes fűszerezésüket azt az illatbombát amelyet elsősorban az ilyen, vagy ehhez hasonló ételek elkészítésekor érezhetünk. Ma ebédre készítettem el ezt a remek ételt és közel 1 óra elteltével is érezni lehetett a házban az előbb leírt "illatbombát". Gyömbér, római kömény, koriandermag, fokhagyma, fahéj, citromfű... Gyorsan megírom a receptet, és újra belekanalazok ebben a fűszeres főzelékbe, mert nem tudtam vele betelni!

Indiai vöröslencse főzelék

- 1 zacskó kb. 250g vöröslencse

- 1 kisebb fej vöröshagyma

- 3-4 gerezd fokhagyma

- római kömény (őrölt)

- koriandermag (őrölt)

- gyömbér (friss)

- 2db babérlevél

- chili

- só, bors

- olaj, vaj

Citromfüves húsgolyó

- 300g darált marha és sertéshús vegyesen

- citromfű levél

- gyömbér

- 1 gerezd fokhagyma

- őrölt fahéj

- só

- tojás

- zsemlemorzsa

Csapati

- 180g liszt

- 1dl langyos víz

- só

Az ételünk gyakorlatilag mindennel együtt 40 perc alatt elkészül, de a csapatinak jót tesz, ha legalább 1 órát letakarva pihen, mielőtt kisütnénk. A vöröslencse főzelékhez a vöröshagymát a vaj és az olívaolaj keverékén megdinszteltem. Ehhez adtam a zúzott, pépesített fokhagymát, a friss gyömbért valamint a chilit. Pár perc dinsztelés után a megmosott lencsét hozzáadtam ehhez az alaphoz és alaposan sóztam, borsoztam. Miután elkevertem a fűszerekkel a lencsét, hozzáadtam annyi vizet, amennyi ellepte. Adtam hozzá 2 babérlevelet, és az őrölt római köménnyel valamint a koriandermaggal tovább ízesítettem. Fedő alatt, takarék lángon kb. 20 perc alatt megfőtt a lencsénk. Ezután kivettem a babérleveleket, erre már nem volt szükségem. Egy merőkanál segítségével kivettem a főzelékből egy adagnyit, a maradékot pedig egy botturmix segítségével "éppen hogy" alapon átturmixoltam. A kivett adagot ezután visszaöntöttem a főzelékbe. Ha kell hígítani akkor kevés vízzel hígítsuk, vagy éppenséggel ha híg, mint ma nekem volt, akkor kevés keményítővel forralás után behúzatjuk. Szükség szerint tovább erősíthetjük fűszerekkel, de gondoljunk arra, hogy a kevesebb néha több, illetve a húsgolyóink is fűszeresek lesznek. A citromfüves húsgolyó elkészítéséhez a darált húshoz reszeltem egy kevés gyömbért, egy gerezd fokhagymát. Fűszereztem egy csipetnyi őrölt fahéjjal, továbbá kb. 3-4 db nagyobb citromfű aprított levelével. Ízlés szerint sózzuk, ha szeretnénk borsot vagy chilit is adhatunk hozzá. Egy egész tojással és kevés zsemlemorzsával összegyúrtam a masszát, és apró húsgolyókat formáztam. Sütőben vagy olajban szép pirosra megsütjük őket. A csapatihoz a lisztet a vízzel és a sóval jól összegyúrtam, majd egy konyharuhával letakartam és kb. 1 órát pihentetettem. Az idő leteltével kisebb gombócokat formáztam és a lisztezett deszkán kb. 2-3mm vastagra nyújtottam őket. Forró száraz serpenyőben megsütöttem a tésztát, és amikor kezdett hólyagos lenni, akkor átfordítottam és megsütöttem a másik oldalukat is. Nem baj ha megfeketedik itt-ott, gyakorlatilag akkor a legjobb. 

Tipp:
A csapati sütésénél a bátrabbak a láng felett, esetleg grillrács felett is megsüthetik a lepényüket.
A maradék nyers tésztát le lehet fagyasztani, így előre akár nagyobb mennyiséget is gyúrhatunk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése