2014. augusztus 8., péntek

Csicseriborsó krém




Előre szólok, hogy ez nem a klasszikus Humusz, ugyanis ebben nincs Tahini.
Az elmúlt napokban már többször említette Andi, hogy csináljunk ilyen "kencét" vacsorára, mert ő még nem evett ilyet és kíváncsi az ízére. Nagyon megörültem a felvetésének mert én szeretem, pár éve csináltam már ilyet. Pirítóssal, bagettel, pitával és egy jó pohár borral így nyáron is megállja a helyét akár egy kerti partin is, mondjuk akár előételként is.

Csicseriborsó krém

- 1 üveg csicseriborsó

- vaj

- olívaolaj

- őrölt római kömény

- fokhagyma

- chili

- citrom

- petrezselyem

- só, bors

Az elkészítése végtelenül egyszerű. Amennyiben a konzerv csicseriborsót választjuk akkor az összes hozzávalót egy botturmix segítségével pürésítjük, ha a száraz csicseriborsót vesszük, akkor azt be kell áztatni kb. 12 órát és utána megfőzni. A fűszerek arányáról azért nem írnék részletesebben mert én amolyan "szemre-érzésre" fűszerezek. A római köménnyel azért óvatosan, mert elég intenzív. A vajtól krémesebb lesz, az olívaolaj pedig tovább gazdagítja a krémünket. Én az alaposan megmosott citrom héját is belereszeltem és majdnem egy egész citrom levét adtam hozzá.

Tipp:
Mentát is apríthatunk bele, attól még karakteresebb lesz az íze.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése