2014. augusztus 23., szombat

Tabbouleh falafellel



Be kell, hogy valljam: nem biztos, hogy a két ételt együtt eszik, de azt gondolom olyan messze nem állnak egymástól, hogy ez "vér" ciki lenne feltálalni egyben. A héten elég sokszor ettünk húst, így jól jött egy húsmentes nap. Andi vetette fel ötletnek a Falafelt, a Tabbouleht pedig én, így raktuk össze a két ételt egy menübe, és bevallom jól passzoltak egymáshoz. Egyik ételt sem ettük, készítettük korábban, így mindenképpen az internetre voltam utalva, hogy mások, hogy is készítik. Bulgurt viszont többször is készítettem, csicseriborsóból is szoktam krémet -párszor egy évben- készíteni, tehát azért annyira nem voltak ismeretlenek az összetevők. A Falafellel viszont megküzdöttünk, ugyanis be kell vallanom, hogy rosszul emlékeztem arra a pontra, mikor az egyik receptnél az olaj hőfokára adtak tanácsot. Én úgy emlékeztem, hogy bő és forró olajban kell sütni. Nos ezt a tévedésemet 4 "korongunk" bánta... A tapasztalat azt hozta, hogy kevés és nem túl forró olajban kell sütni.



Falafel

- 1 nagyobb vagy 2 kisebb üveg csicseriborsó


- 3-4 gerezd fokhagyma

- római kömény (őrölt)

- gyömbér (elhagyható)

- 1 csokor petrezselyem

- koriander

- 1 tojás

- 1 tk sütőpor

- só

- bors

- chili

Egy keverőtálba tesszük a csicseriborsót és egy villával jól összenyomkodjuk. Nem kell teljesen péppé, akkor szép, ha rusztikus. Ehhez reszeljük a fokhagymákat, és -mivel nekem volt itthon- egy darabka gyömbért. Apróra vágjuk a petrezselymet és ha tudtunk szerezni, akkor a friss koriandert is, végül a masszához keverjük. Ízesítjük a római köménnyel, chilivel, sóval és borssal. Majd a tojással és a sütőporral együtt jól összegyúrjuk a masszát. Bevallom, mivel nekem hígabb lett a masszám ezért egy kis zsemlemorzsát is adtam hozzá. Szép formába gyúrjuk, és a hűtőben legalább 30 percig pihentetjük. Pihentetés után kis gombócokat gyúrunk és ellapogatjuk olyan korong formákra, és kevés, nem túl forró olajban szép sötétbarnára sütjük őket. Eredetileg pitában paradicsommal, uborkával, fokhagymás tejföllel tálalják.


Tabbouleh




- 1 csomag bulgur

- 3 csokor petrezselyem

- 1 marék mentalevél

- 1 csomó újhagyma

-  2 db paradicsom

- 2 citrom

- olívaolaj

Én a bulgurt úgy készítem, hogy csinálok egy zöldséges alaplevet, és gyakorlatilag egy jénaiban (vagy hőálló tálban) leöntöm a bulgurt annyi alaplével amennyi elfedi. Ezután egy fóliával letakarom, hogy a gőzben is párolódjon. 15 perc elteltével átkeverem, és ha kell a forró léből még öntök rá. Mivel az alaplé sós, így a bulgurt már külön nem sózom.Miután a bulgur megpuhult, a felaprított rengeteg petrezselymet és a mentát hozzákeverem. Az újhagymákat a zöld száraikkal együtt felkarikázom, a paradicsomok belsejét eltávolítom -erre nem lesz szükség most- és apró kockákra vágom a húsukat, és szintén hozzáadom a bulgurhoz. A citromok levét kifacsarom és az olívaolajjal együtt meglocsolom ezt a tartalmas salátát, merthogy tulajdonképpen ez egy petrezselyem saláta.


Tipp:
Ha szeretnénk fokozni az ízeket, akkor fokhagymás tejfölt is adhatunk a Falafeles bulgurunkhoz.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése