2015. április 29., szerda

Tőkehal grillezett édesköménnyel

Mostanában elég gyakran megkívánjuk a halat. Ez valószínűleg azért is van, mert egyre több a friss zöldség a piacon, zöldségeseknél, és valahogy adja magát, hogy könnyű sültek, -jelen esetünkben- hal mellé párosítsuk őket. Az édeskömény meg valahogy beleillik ebbe a történetbe. A halak amúgy is szeretik a citrusos vagy ánizsos illatokat, ízeket. Bevallom őszintén azért túl nagy rajongója nem voltam az édesköménynek, de ez tegnap megváltozott. Ugyanis bátrabban sóztam és kellő ideig "grilleztem", így nagyon kellemes édeskés-ánizsos-sós ízek bontakoztak ki a sütés végén ebből a csodálatos gumós zöldségből. A halat egyszerűen fűszereztem, mivel mindösszesen sóztam és borsoztam. A dresszingre fektettem inkább nagyobb hangsúlyt. Pici, csavaros tetejű üvegbe öntöttem kb. 2/3 rész olajat, ehhez adtam kb. 1/3 rész lime-ot, majd sót, aprított chilit és az édeskömény zöldjének egy részét. Rácsavartam a kupakot az üvegre, majd jól összeráztam az elegyet. Úgyis mondhatnám, hogy készítettem egyfajta emulziót, de ha úgy jobban tetszik: öntetet. Tálaláskor ezzel az öntettel csepegtettem meg a friss salátát, illetve a halat
Ez az étel elkészíthető úgy is, hogy egy sütőpapír közepére halmozzuk a nyers, félbe-negyedekbe vágott édesköményt, ráültetjük a halat, majd a sütőpapírt mint egy batyut, becsomagoljuk. Ezután mehet a sütőbe, vagy esetleg parázsra.
Ez az étel egészséges és könnyű, így akár vacsorára is egy pohár száraz fehér bor mellé bátran elfogyasztható.







Hozzávalók 2 személyre:

- kb. 25-30 dkg tőkehalfilé

- 1 db. édeskömény

- saláta mix

- 1 db lime

- olíva olaj

- só

- bor

- chili





Elkészítése:

Az édesköményről szedjük le a zöld "kapor" részét, majd a  gumót vágjuk lehetőség szerint 4 részbe. Sózzuk meg alaposan, és forgassuk össze az olíva olajjal. Az előmelegített 200 fokos sütőben grill fokozaton süssük addig, míg szép arany barna színe nem lesz. Időnként forgathatunk is rajta, hogy egyenletesen piruljon. Amíg az édeskömény sül, addig a halat szélezzük le, és vágjunk belőle kb. tenyérnyi méretű szeleteket. Sózzuk, borsozzuk meg, majd egy serpenyőben kevés olíva olajon kérgezzük meg. Érdemes úgy időzíteni, hogy amikor az édeskömény megsült, akkor a halat tegyük a sütőbe és 5-10 perc alatt süssük át 160-180 fokon. A sütőből kivéve egy tányéra helyezzük és tálalásig takarjuk be alufóliával. A salátát mossuk meg, csepegtessük le, a dresszinget csak a tálalás után adjuk hozzá.

Tipp:
Érdemes a halat vastag szeletekre vágni, mivel így kevésbé szárad ki, és mutatósabb is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése