2015. április 2., csütörtök

Kacsahúsos omlett saját készítésű provance-i gyökérkenyérrel

Húsvét előtt pár nappal azt gondolom ki-ki a maga módján készül gasztronómiai szempontból az ünnepre. Jó magyar (vendégváró) szokás szerint ilyenkor húst-hússal eszünk, sonka, kacsa, bárány kerül ilyenkor az ünnepi asztalra. Kijelenthetjük azt is, hogy biztos ami biztos alapon az ember hajlamos túlvásárolni magát, és bizony elfelejtik néhányan, hogy ilyenkor is csak egy gyomra van az embernek. Persze a sült hús napokig is eláll a hűtőben, -pláne ha mondjuk konfitálva készül és a zsiradékkal teljesen ellepve kerül be a hűtőbe- de azért 2-3 nap után az emberfia bizony nem mindig kívánja meg jóízűen a többnapos ételt. Nekünk abból a szempontból szerencsénk van, hogy van egy Bobby nevű macskánk, aki -szerintem- direkt arra "bekkel", hogy minél több maradékunk keletkezzen. De nem mindenkinek van otthon macskája vagy éppen kutyája. És tudjuk jól, hogy ételt kidobni vétek, ezért érdemes a maradékok újbóli felhasználásáról -időben- gondoskodni. Azért is írom, hogy időben, mert érdemes egy-két szelet hússal direkt többet sütni, hogy 2-3 nap múlva egy omlettben "újjá" szülessen. Mindenkit óva intek azonban attól, hogy szagos húsokat mentsen meg a szemetestől, hiszen attól, hogy újra hőkezeljük, nem fog a minősége feljavulni.
Kacsacomb volt nálunk pár nappal ezelőtt, és éppen úgy adódott, hogy 1 darab combnak nem akadt gazdája. Eltelt 2 nap, és még mindig ott árválkodott a hűtőben. Persze adhattam volna Bobby macskának is, de most irigy voltam. (azért ő sem maradt éhen, lazacos macska konzervet bontottam neki) Mivel közeleg a húsvét, és vagy 40 db tojás állt rendelkezésünkre, így gondoltam 6 db-ot feláldozok a kacsához, és összedobok egy omlettet. Tehettem volna az omlettbe mondjuk kockára vágott sült/főtt krumplit, de én most gyökérkenyeret sütöttem hozzá. Kenyeret  hetente sütök, viszont gyökérkenyeret eddig még nem készítettem. Gyakorlatilag ugyanúgy készítettem mint a hagyományos kenyeret, csak a kelesztés után a tésztát kinyújtottam, feltekertem, végül mint a vizes törölközőt, megcsavartam. A kenyér tésztáját provance-i fűszerkeverékkel ízesítettem, szerintem ez a fűszer remekül illik a kacsához.
Összegezve. Egy darab maradék kacsacomb, 500g liszt, élesztő, 6 db tojás, és kész volt egy fejedelmi vacsora.
Másnap a maradék gyökérkenyérből pedig egy bivalymozzarellás, csirkés, créme fraiche-s uborkás szendvicset készítettem.


Bivalymozzarellás-csirkés szendvics


Hozzávalók 2 személyre 

Omlett:

- 1db maradék kacsacomb

- 6 db lehetőleg házi tojás

- só, bors

- 1 db kisebb vöröshagyma

- friss rozmaring

Gyökérkenyér

- 500g liszt

- 2 dkg. friss élesztő

- 2 tk. provance-i fűszer

- só

- 2-3 ek. olaj






Elkészítés:

A kacsahúst fejtsük le a csontról és vágjuk fel apró darabokra. Egy serpenyőben hevítsünk fel egy kevés olajat, és pirítsuk meg rajta az apróra vágott hagymát. Ha megpirult, adjuk hozzá a kacsahúst, majd a felvert tojásokat. Egy-két kavarással oszlassuk el benne egyenletesen a húsokat, majd az előmelegített 180 fokos sütőbe tegyük kb. 10-15 percre. Amikor a tojás kezd megemelkedni akkor már kivehetjük. Figyeljünk arra, hogy csak olyan serpenyőt tegyünk a sütőbe aminek a nyele bírja a hőt! Az elkészült omlettet friss rozmaringgal szórjuk meg és a frissen sütött kenyérrel tálaljuk.

Tipp:
Koktélparadicsomot is tehetünk az omlettbe, vagy esetleg friss, lágy sajtot is. Köretnek pedig jól illik még hozzá valamilyen saláta (pl. rukkola)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése