2015. április 20., hétfő

Kacsahússal töltött házi ravioli fűszeres paradicsommártással

...és felvirradt az a nap, amikor is saját magam gyúrtam tésztát.
Ha valaki tavaly ilyenkor azt mondja nekem, hogy figyeld meg, egy év múlva már tésztát is fogsz gyúrni, nos azt a valakit biztos, hogy megmosolygom. De végül is miért ne csináljam én magam a tésztát, ha már magam sütöm a kenyeret is? Akkor tényleg, miért is ne?
Tavaly augusztusban amikor életem első kenyerét sütöttem, nagyon óvatosan "gyúrmákoltam" a tésztát. Aztán ahogy teltek a hónapok és egyre több kenyeret sütöttem, úgy ment rutinosabban a dolog. Bár most sem állítom, hogy profi lennék a kelt tészták terén, de bizton állítom, hogy egyre jobb kenyerek "kelnek meg" a kezem alatt.
Szóval ilyen előzmények, rutinnal a hátam mögött gondoltam egy szép napon, hogy életem első gyúrt tésztáját is elkészítem. No stress no para! Előkaptam a deszkát, a sodrófát, és a kb. 10 dkg lisztből és 2db kisebb tojásból olyan tésztát gyúrtam, nyújtottam, hogy szerintem bármelyik "Mamma" kiállította volna nekem a tésztafeszítő kisiparosi oklevelet.
A tölteléknek való hús pedig már előzőnap elkészült. Ugyanis az előző nap készített szójában pácolt kacsamell adta a töltelék alapját. Ehhez a húshoz mindösszesen egy kevés friss gyömbért reszeltem, és frissen szedett medvehagymát aprítottam. A mártás pedig paradicsompüréből, illetve fahéj és római köményből állt. Amíg kifőttek a raviolik, addig a szósz is elkészült. A tészta pihentetését is figyelembe véve, kicsivel több mint 1 óra alatt elkészült ez az ebéd, így simán bevállalható egy hétköznap estére mint meleg vacsora. A tészta gyúrásába, töltésébe pedig bevonhatjuk párunkat, gyerekünket, így ez az idő akár még faragható is...




  

Hozzávalók 2 személyre (kb. 14 db ravioli)

- kb. 10 dkg liszt

- 1-2 tojás (amennyit a liszt felvesz)

- 1 kacsamell

- 1 tk. friss gyömbér

- 2-3 szál medvehagyma (vagy fokhagyma)

- 2 ek. paradicsompüré

- cukor

- só

- csipet őrölt fajhéj

- csipet őrölt római kömény


Elkészítése:

A tésztához a lisztet és a tojást egy csipet sóval összegyúrjuk. Ha nem áll össze, akkor adjuk hozzá még egy tojást, ha lágy lenne a tészta, akkor pedig lisztet adjunk hozzá. Ha összeállt a tészta, akkor kb. 30 percre tegyük félre pihenni. A kacsamellet apró kockára vágjuk és egy keverőtálba tesszük. Hozzáadjuk a frissen reszelt gyömbért, és az aprított medvehagymát. Összeforgatjuk és ha kell sózzuk. Egy lisztezett deszkán a tésztát kinyújtjuk kb. 2mm vastagra, és egy szaggató segítségével kis korongokat vágunk, amelyeket megtöltünk a töltelékkel, félbehajtjuk őket, végül egy villa segítségével a tészta széleit lenyomkodjuk, hogy jól lezáródjanak. (kapható ravioli készítő is, aki szeretné szerezze be). Egy edénybe sós vizet teszünk fel főni, úgy mintha tésztát főznénk, és amikor már felforrt a víz, belehelyezzük a töltött tésztákat, és pár percig főzzük. A friss tésztának nem kell sok idő. A mártáshoz a paradicsompürét vagy passátát, egy kisebb edényben kb. 1 dcl. vízzel, csipet sóval, cukorral, fahéjjal és őrölt római köménnyel addig melegítjük amíg a cukor felolvad benne.

Tipp:
Bármilyen maradék sült hússal elkészíthető ez az étel, így ideális választás lehet a vasárnapi maradék hozzá. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése