2014. december 23., kedd

Erdei gombaleves krumplival




A minap Fűszermánia Gabi készítette el az ő bécsi vargányás krumplilevesét, amely engem is megihletett. Tudvalevő, hogy én nem tudok egy az egyben receptből főzni, így az övét is egy picit átalakítottam a magam ízlésének megfelelően. Az interneten is rákerestem osztrák oldalakra, hogy a "szomszédban" hogyan is készítik a wiener kartoffelsuppe mit steinpilzen -t. Mondhatom úgy is, hogy ahány ház annyi recept, de nagyjából mindegyikre hasonlít az én általam is elkészített változat.
Az én levesembe került sárga illetve fehér répa, a pikáns íz eléréséhez tárkonyecetet használtam, amelyet egy vékony tejfölös kötéssel tettem krémesebbé, végül pedig friss zöldfűszerekkel illatosítottam.
Egy ilyen tartalmas leves mellé jól passzol a sajtos vagy tepertős pogácsa, amit legközelebb én is elkészítek.







Hozzávalók:

- Szárított gomba (vargánya vagy más illatos erdei)

- 2 db közepes méretű krumpli

- 1-1 sárga vagy fehér répa

- 1 liter alaplé

- tárkonyecet (kb. 1ek.)

- babérlevél

- tejföl  (2 ek.)

- só

- friss kakukkfű és rozmaring

- olaj


Elkészítése:

A krumplikat illetve a répákat pucoljuk meg, és tetszőleges -lehetőleg egyforma- méretűre vágjuk. Egy magas falú edénybe kevés olajat melegítsünk és dobjuk rá a répákat, majd pár percig pirítsuk. Ezután öntsük fel az alaplével és adjuk hozzá a babérlevelet. Ha kell sózzuk, de vegyük figyelembe, hogy az alaplé is sós. (Én az alaplébe szoktam tenni vöröshagymát is, így ebbe a levesbe nem tettem, de aki szeretné az használhat hozzá.)
Amikor a répa mér félpuha, akkor tegyük bele a krumplit és a szárított gombákat. A gombákat előzőleg be is lehet áztatni, ebben az esetben később is beletehetjük a levesbe. Főzzük puhulásig a zöldségeket, majd tárkonyecettel állítsuk be a savanyú ízt. Érdemes többször keveset hozzátenni, mint egyszerre sokat. A főzés végén -hőkiegyenlítés után- tejföllel tegyük krémesebbé.

Tipp:
A gombához jól passzol a kakukkfű, a tálaláskor illatosíthatjuk vele a levesünket. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése