2014. december 17., szerda

Az én marokkói csirkém




Rájöttem, hogy szeretem a marokkói konyhát. Igaz, sosem ettem még autentikus marokkói ételt, sőt Marokkóban sem jártam még sosem. Akkor, hogyan is szerethetem? Végtelenül egyszerű a válasz. Szeretem a fahéjat, a köményt, a kurkumát, a chilit és még sorolhatnám azokat a fűszereket amelyeket a marokkói konyha használ. Na és a couscous-t, amit én most bulgurra cseréltem lévén ez volt itthon, és sáfrány helyett kurkumát használtam.
Az internetre és Jamie Oliver-re voltam hagyatkozva amikor kitaláltam, hogy tegnap én bizony marokkói csirkét fogok készíteni. J. O. ezt a receptet bárányból készítette ugyan, de én megelégedtem a csirkével is, ráadásul a bárány beszerzése sem túl könnyű. Meg különben is... Magát a receptet kissé átalakítottam, ezért is adtam azt a nevet az ételnek, hogy az én marokkói csirkém. Ezzel az étellel gyakorlatilag magamat örvendeztettem meg a leginkább, mivel a párom sem a padlizsánt, sem a bulgurt sem a hús-gyümölcs kombót nem kedveli, de ennyi önzőség így az év végén nekem is jár. Javára legyen mondva, azért megkóstolta.
Maga az étel tokkal-vonóval 40 perc alatt elkészül, és ebből maga a padlizsán sütése volt a legtöbb, ami közel 30 percet vett igénybe. Pont ezért, akár előzőleg is meg lehet sütni a padlizsánt így ez az étel egy remek, gyors vacsora is lehet akár egy hétköznap estén is.












Hozzávalók:

- 1 padlizsán (fejenként egy fél)

- bulgur

- 40 dkg csirkemellfilé

- 0,5 liter alaplé (víz)

- aszalt füge

- friss gyömbér

- 1 gerezd fokhagyma

- őrölt kömény

- őrölt fahéj

- őrölt chili

- kurkuma

- 1 citrom

- só

- bors

- olaj

Elkészítése:

A padlizsánt az előmelegített 220-230 fokos sütőben kb. 20-30 perc alatt megsütjük. Kivesszük és hűlni hagyjuk. Ez idő alatt a csirkét megmossuk, és csíkokra vágjuk. Egy keverőtálban az őrölt fűszereket (1-1 tk-nyi) és ízlésünknek megfelelő mennyiségű reszelt gyömbért és fokhagymát a sóval, 1/2 citrom levévell és az 1 ek.-nyi olajjal elkeverünk. Ebbe a pácba alaposan beleforgatjuk a csíkokra vágott húst, és legalább 30 percig pácolni hagyjuk. Egy másik tálba a bulgurt elkeverjük egy csipet sóval és 1 tk. kurkumával és felöntjük a forró alaplével (vízzel) , letakarjuk és hagyjuk megpuhulni. Egy serpenyőbe olajat hevítünk és megsütjük a húsokat, ügyelve arra, hogy ne száradjanak ki. Tálaláskor a félbevágott (sült) padlizsánba töltjük a bulgurt, ráhalmozzuk a csirkét és aszalt fügével vagy más aszalt gyümölccsel tálaljuk.

Tipp:
Ha hozzájutunk akkor korianderrel is dekorálhatjuk, illetve használhatunk még mandulát, pisztáciát is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése