2014. december 12., péntek

Párolt marhafartő, csicsókapürével




Két új alapanyaggal volt szerencsém megismerkednem. Mégpedig a marhafartővel és a csicsókával. Marhát évente többször is eszem, leginkább nyak vagy rostélyos formájában, de a fartővel eddig nem volt szerencsém megismerkedni. Most is nyakat szerettem volna venni, viszont a multinál nem volt. Azt mondta az eladó, akkor van ha akciós... Na pufff...
Így elmentem abba a húsboltba ahonnan előtte való héten szép bőrös karajt sikerült vennem, gondoltam ott biztos lesz.Tévedtem.Viszont nem akartam tovább keresgélni, így az eladóra bíztam magam, mondtam mihez lenne, (főzni, párolni, illetve ragunak) így ajánlotta a fartőt. Hát legyen, legalább most kiderül mennyire alkalmas mindezekre. Ugyanis két különböző ételt készítettem el a fartőből. Az egyik részéből olaszos ragút készítettem el tésztával, a másikból pedig a képen látható sütve-párolt verziót. Nekem a ragus jobban bejött, igaz azt tovább is főztem, viszont jelen receptünkben a marha elsődleges íze jobban érvényesült. Ehhez az ételhez egy pürét gondoltam amelyet az eddig számomra ismeretlen csicsókából készítettem, amit egyébként egy nénitől vettem 2 csomag petrezselyem kíséretében. Mindenkinek csak ajánlani tudom a csicsókát, azonkívül, hogy egészséges, nagyon finom is! Csak ne lenne olyan macerás a pucolása. Valaki csak egyszerűen megsikálja, de az enyémek totál földesek voltak, így inkább pucoltam. És pucoltam...






Hozzávalók:

- 50 dkg marhafartő

- gyökérzöldségek

- vöröshagyma

- fokhagyma

- friss zsálya

- friss kakukkfű

- 50 dkg csicsóka

- só

- olaj

- petrezselyem

Elkészítése:

A húst tisztítsuk meg, az esetleges inaktól szabadítsuk meg. Ajánlatos a felhasználása előtt a hűtőből legalább 1 órával kivenni. Egy serpenyőben olajat forrósítsunk fel, és a húst süssük körbe, azaz kérgezzük. Ha ezzel megvagyunk akkor tegyük át egy tányérba, majd ugyanabba a serpenyőben amelyben a húst kérgeztük, a kockára vágott gyökérzöldségeket pirítsuk le a durvára aprított hagymával együtt. Ezután egy tepsibe halmozzuk a megpirított zöldségeket, egyfajta zöldséges alapot adunk a húsnak. Erre ültessük rá a kérgezett húst, sózzuk, borsozzuk meg és öntsük rá a tányérba összegyűlt húslét is. A tepsibe helyezzünk el pár gerezd fokhagymát, majd a húsra tegyünk pár ág kakukkfüvet és néhány zsályalevelet. Öntsünk alá 3-5 dl vizet vagy alaplevet és alufóliával szorosan zárjuk le és az előmelegített 150 fokos sütőben 2-3 órát süssük-pároljuk meg. Fontos, hogy 30-40 percenként locsoljuk meg a húst, és félidőben forgassuk is meg. Ha megsült, akkor legalább 20-30 percet pihentessük a húst, és csak utána szeleteljük fel. A csicsókapüréhez a csicsókát hámozzuk meg, és annyi sós vízbe tegyük fel főni amennyi ellepi. Ha már puha, akkor pürésítsük egy botturmix segítségével, végezetül egy darabka vajjal montírozzuk. (szeretem ezt a szót) :)

Tipp:
Ha valaki biztosabbra akar menni a hús puhulását illetőleg, akkor gyakorlatilag mint egy húslevest, úgy is készítheti (főzheti) ezt az ételt. Ebben az esetben a kérgezés elmaradhat, viszont a már forró vízbe tegye bele a húst, és főzze meg.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése