2014. december 5., péntek

Joghurtos sült csirke, illatos rizzsel





A napokban megint vágytam valami nagyon fűszeresre. Ilyenkor automatikusan húsban gondolkodom, és akkor is csirkében. Ugyanis -szerintem- a csirke húsa tipikusan az a "minden fűszert felvevő" hús. Régebben készítettem már joghurtos csirkét, így mivel a neten bogarászva szintén szembetaláltam magam vele, eldöntöttem, hogy ezt az ételt fogom elkészíteni. A lelke ennek az ételnek maga a joghurtos pác, érdemes akár egy egész napot is pácolni a csirkét mielőtt megsütjük. Javaslom, hogy erőteljesebben fűszerezzük ilyenkor a húst, mivel tapasztalatom szerint a joghurt tompít a fűszerek erősségén. Nyugodtan lehet karakteresebb fűszereket is használni, (pl. kakukkfű) bár én inkább a keleti fűszereket preferálom. És mivel közeledik a karácsony, így próbáltam egy kevés karácsonyi illatot, ízvilágot belecsempészni az ételbe. Ezt pedig a fahéj, szegfűszeg, illetve a reszelt Bio narancshéj illatával értem el, legutóbbit egy drogériában vettem. Ha "kezelt" narancsot veszünk, és annak a héját reszeljük le, akkor azt mindenképpen forró vízben alaposan mossuk meg, és töröljük szárazra. Utóbb gondolva a narancshéjból többet is használhattam volna, de nem tudtam mennyire fog kiérződni a csirkén. Ez is egy példa arra, hogy érdemes kísérletezni, játszani az ízekkel.







Hozzávalók:

- 6 db csirke alsócomb

- 2 kis pohár zsíros joghurt

- 1 tk. friss gyömbér

- 2 gerezd fokhagyma

- 1 tk. csilipor

- 1 tk. őrölt római kömény

- 1 tk. őrölt fahéj

- 1 tk. Bio reszelt narancshéj (Alnatura (DM) márkájút használtam)

- pár szem szegfűszeg

- 1 rúd fahéj

- zacskós rizs

- só

- cukor

Elkészítés:

A csirkéket megmossuk, bőrüket lehúzzuk. Egy késsel a húson pici bevágásokat ejtünk, ezzel segítve a pácolást. Egy keverőtálba öntjük a joghurtokat, ehhez adjuk hozzá a reszelt gyömbért, fokhagymát, a csiliport, római köményt, őrölt fahéjat, a narancshéjat, a sót, és egy kevés cukrot. Ha kikevertük a fűszerekkel a joghurtot és kellemesen fűszeresnek, sósnak-édesnek ítéltük meg, akkor ebbe a páclébe forgatjuk bele a csirkecombokat. Hűtőbe tesszük és legalább 2 órát pácolódni hagyjuk őket. Ha ennél több időnk van, akkor 2-3 óránként érdemes megforgatni a húsokat. A sütés előtt legalább 1 órával kivesszük a húsokat a hűtőből, és az előmelegített 180 fokos sütőben egy sütőtálban a joghurtos páclével együtt, fólia alatt kb. 1 órán át sütjük őket. A sütés vége előtt 10 perccel érdemes levenni a fóliát, kicsit rápirítani a húsokra. A rizshez a vizet feltesszük főni az 1 rúd fahéjjal, a pár szem szegfűszeggel és kevés sóval. Ha már forr a vizünk beletesszük a rizst, és a gyártó szerinti ideig főzzük azt.

Tipp:
Ha hozzá tudunk jutni friss korianderhez, akkor dekorálhatjuk vele a csirkénket tálaláskor. Illetve a kész forró rizshez keverhetünk friss bébi spenótot vagy mángoldot is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése