2016. október 30., vasárnap

Pavlova torta

...ez az ami nagyon hiányzott már az életemből...
  Merthogy még sosem csináltam Pavlovát!

És most sem én csináltam....
Hiszen az édességes szekció felelőse továbbra is Andi, én csak a lelkes fogyasztó vagyok ilyenkor, illetve veszek részt az utómunkálatokban.. mondjuk kikanalazom a maradék krémet a tálból... na jó. Meg mondjuk elmosogatok. Meg megírom a blogot.
Szóval az úgy volt, hogy tegnap a fűszeres halkrémmel töltött padlizsánhoz felhasználtuk a gránátalma felét, és a másik felét pedig ehhez a finom Pavlovához. Szépen felépített koncepció volt ez kérem. Az ebédet én készítettem, utána Andi nekiállt ennek a desszertnek az elkészítéséhez. A munkamegosztás tehát igazságosan működött.
Nem emlékszem, hogy valaha is ettem volna Pavlovát. Ismerni ismertem, különösen Jamie Oliver egyik  műsorában készített Pavlova hagyott bennem mély nyomot, de kb. 8 évet kellett várnom, hogy eljussak odáig, hogy testi kontaktusba kerüljek ezzel a kicsit habcsók, kicsit krémes, kicsit nem is tudom milyen sütihez.Vagy tortához. Mert alapjában véve ez egy torta. Mivel én a munka gyakorlati részében mindösszesen annyit vállaltam, hogy a tejszín felveréséhez adagolt cukor mennyiséget instruáljam, így nem kritizálhatom a végeredményt, amely nekem túl édesre sikeredett. Ugyanis Andi elfelejtette velem közölni, -nekem meg nem volt logikus- hogy a tojásfehérje felveréséhez "némi" cukrot hozzáadott már, így a cukros tejszínnel együtt a végeredmény nekem picit túl édes lett. Hangsúlyozom: nekem. Andinak nem. Szerencsére a savanykás gránátalma kissé ellensúlyozta az édes ízt.
Egy biztos: légiesen könnyű, kellően krémes tortát hozott össze Andi, amelyet gyakorlatilag csak nyelni kellett....

Hozzávalók: 

- 4 db tojásfehérje

- 1 csipet só

- 250 g porcukor

- 2 tk. étkezési keményítő

- 200 ml tejszín (min. 30%-os valódi tejszín)

- 1 gránátalma




Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 160 fokra. A szobahőmérsékletű tojásfehérjét a csipet sóval kezdjük el habbá verni. Amikor már habos, kezdjük el a keményítővel elkevert porcukrot kanalanként hozzáadni, majd verjük kemény habbá. Egy sütőlemezre tegyünk sütőpapírt, amire egy kör alakot rajzoljunk elő, fordítsuk meg a sütőpapírt és egy spatula segítségével halmozzuk a kör közepére és próbáljuk minél magasabbra és kör formájúra kenni. 160 fokon kb. 40 percig süssük, majd miután lezártuk a sütőt, még hagyjuk bent szárítani fél órát. Ezalatt a zsíros tejszínt verjük kemény habbá, és a gránátalma magjait ütögessük egy tálba. Ezután a habcsók alap tetejére halmozzuk a tejszínhabot és szórjuk meg a gránátalmával.

Tipp: 
Bármilyen szezonális gyümölccsel, akár vegyes gyümölccsel is dolgozhatunk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése