2016. november 5., szombat

Paradicsomos orecchiette kagylóval és shimeji gombával

...amikor egyszerre akarunk gyorsat és finomat készíteni...

De azért legyen kicsit nem túl hétköznapi. Ennek az elvárásnak pontosan megfelelt a ma délben elkészített paradicsomos, kagylós, gombás tésztaétel. Itt kérem házasság köttetett a tányérban, hiszen a szimpla (olasz) paradicsomos kagylós tészta házasodott a (japán) shimeji gombával.
Néhány szót ejtenék utóbbi résztvevőről. A shimeji gomba japán egyik legkedveltebb gombafajtája, amelyet szokás bükkfa gombának is hívni. Magas beltartalmi értékkel bír, emellett gazdag B3 vitaminban és nem tartalmaz koleszterint. Innen üzenem a kardiológusomnak, illetve a háziorvosomnak: a tegnap este elfogyasztott sült húsos zsíros kenyeremet ma ezzel kompenzáltam. (szolgálati közlemény vége)
A shimeji gombával tegnap találkoztam életemben először, (szándékosan az egyik multiban kerestem fel őt) és már az első látásra is nagyon szimpatikus volt. Látszott rajta, hogy "csinos", rendben van. Elhoztam hát magammal, és mivel olvastam róla, hogy remekül passzol a tengergyümölcseihez, így a mára előirányzott kagylós-paradicsomos tésztát gondoltam kiegészíteni vele. És bizony jól tettem, mert illetek egymáshoz. Magának a gombának nem tudnám körbeírni az ízét, de -az általam kedvelt csiperkénél- sokkal másabb az íze, talán diós, vagy valamilyen csonthéjas termésre hajazó íze van. A kagylónál egyszerű volt a dolgom, mert kis konzerv kagylóbéllel dolgoztam, ezzel dolgom nem volt. Pont ezért jók, ezért szeretjük a tészta ételeket, mert gyorsan elkészíthetőek...lennének, de én csak nem bírok magammal, és közel 40 percen keresztül alacsony láng felett rotyogtattam egy fűszeres paradicsom passatat. Ebbe a paradicsom szószba tettem fokhagymát, chilit és sót. A lassú főzés során az ízek koncentráltabbak lettek, és hozták azt az ízvilágot, amelybe beleillett mind a kagyló, mind a gomba.
Az olaszok minden tésztás ételbe tesznek, reszelnek parmezánt, aztán még több parmezánt... Nekem nem hiányzott ebből az ételből a sajt, igaz parmezánom nem is volt, de eredeti cheddarom lett volna hozzá.
Akár ebédre, akár vacsorára készítjük, nem fogunk benne csalódni. 



Hozzávalók 4 személyre

- 1 üveg paradicsom passata (nálam Bio)

- 300g orecchiette tészta (vagy kagyló tészta)

- 3 gerezd fokhagyma

- 1 chili (kisebb)

- kb. 1 marék (kis üveg) kagylóbél

- kb. 150 g Shimeji gomba (nálam barna)

- só

- olaj



Elkészítése

Egy közepese méretű mélyebb falú edénybe öntsük bele a passatat. Reszeljük hozzá a fokhagymákat, és adjuk hozzá az aprított chilit. Sózzuk meg, és alacsony láng felett főzzük mindaddig, míg olyan állagot nem kapunk, hogy a kanálon megtapad a paradicsom szósz. (kb. 30-40 perc). Ha a szósz elkészült, főzzük ki a tésztát. Amíg a tészta fő, a gombákat a tövük alján vágjuk le a "telepről" és forró serpenyőben kevés olajon pár perc alatt pirítsuk meg. A pirítás utolsó percében adjuk hozzá a sót. Ha szeretnénk borsozzuk is meg.
Ha a tészta is elkészült, a gomba is megpirult, akkor azonnal tálaljuk.

Tipp:
Kevés kakukkfűvel, petrezselyemmel tálaláskor megszórhatjuk a tányért, ez ízben és színben is feldobja az ételünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése