2016. november 12., szombat

Pácolt camambert csíki sörkiflivel

...ha mondjuk vendégeket várunk, és kéne valami sörkorcsolya, akkor ez pont az, amire szükségünk van...

 Meg mondjuk 4-5 napra, amíg pácolódik a camambert. Tulajdonképen ezt nem is mondanám amolyan klasszikus értelembe vett receptnek, hiszen sem főzésről, sem sütésről nem beszélhetünk. Ugyanakkor mégis van némi dolgunk a sajttal, hiszen a pácolást, a tulajdonképpeni fűszerezést mi magunk végezzük el, és döntjük el, hogy milyen ízű legyen. Alapvetően a fokhagyma és mondjuk a szemes bors tűnik a legegyszerűbbnek mint fűszerek, és egyben jó barátai a camambertnek, de érdemes valamilyen friss zöldfűszert is bevetni, hiszen a több napi pácolás során a fűszernövény, vagy növények illóolajai szépen beívódnak a sajtba, így kellemesen aromásítják meg azt. Viszont óva intek mindenkit, hogy össze-vissza öntsön mindenfajta fűszert a pácolásra használt olajba, mert itt is érvényesül az a mondás, miszerint a kevesebb néha több. Én a kertből szedett saját chilivel (már szárított) és a hatalmas rozmaring bokrunkról tépett friss rozmaringot, néhány egész köményt, és pár gerezd fokhagymát adtam az olajhoz, amelybe tettem a natúr camambert sajtot pácolódni.
És, hogy mi dukál a pácolt camambert mellé? Egy jó hideg sör! Illetve alapvetően kifli, esetleg bagett, amit mi magunk is süthetünk otthon. De. Én most mégis az egyszerűbb  változat mellett döntöttem, azaz készen vettem a kiflit. De milyen kiflit? Ez kérem csíki sörkifli! Nem szoktam reklámozni cégeket, termékeket az oldalamon, de most kivételt teszek. Munkám során összeismerkedtem a sokorópátkai Pedró pékség kereskedelmi vezetőjével Anikóval, akivel már az első találkozónk során az üzleti dolgokon kívül a gasztronómiai területét is érintettük. Akkor már úgy álltam fel az asztaltól, hogy kifele menet a pékségük egyik -ha nem- legjobb kenyerükkel, a vert kenyérrel a "hónom" alatt érkeztem haza, hogy aznap este a korábban sütött hús alá tett zsírból, zsíros kenyérként fogyasszuk el, néhány pohár vörös borral együtt. Aztán a következő alkalommal már megkóstoltam a székely kenyerüket is, amely szintén nagyon ízlett. Tegnap Anikóval újra találkoztam üzleti ügyünkben, és a hivatalos megbeszélés után említettem neki, hogy napok óta pácolok egy adag camambert, és arra gondoltam, hogy csíki sörkiflivel együtt fogyasztjuk majd el. Szerencsém volt, mert épp volt még a pékségben néhány darab csíki kifli, -hogy, hogy nem, ez is jól fogyó termékük- így a kiflikkel együtt, na és a vert kenyerükkel együtt tértem haza. Lévén tegnap Márton nap volt, így libatepertős kenyeret ettünk, hozzá friss portugiesert ittunk.
Ma pedig a csíki kiflit vettük elő a napok óta pácolódó camemberthez. Biztos, hogy a hagyományos kiflivel is finom lett volna, de valahogy a mák, és szezámmag pont ad a sajtnak annyi pluszt, amitől ez a pácolt camambert így volt jó. Annyi az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem csíki sört ittunk hozzá, hanem egy jófajta cseh prémium sört, de hát, azzal dolgozunk amink van....
Abszolút el tudom képzelni ezt a kombót akár borkorcsolyának is, hiszen alapvetően itt a sajton van a hangsúly. És a fűszereken. Na, meg a fantáziánkon.




Hozzávalók

- 1 db 125g-os Camambert

- olíva olaj

- chili

- 2 gerezd fokhagyma

- egész kömény

- friss rozmaring (de jó a kakukkfű is)

- kifli (nálunk csíki sörkifli)




Elkészítése

A camambertet egy jól záródó üvegbe helyezzük, és a fűszereket rá, mellé, köré helyezzük. Amikor ezzel megvagyunk felöntjük annyi olajjal, hogy ellepje a sajtot, fűszereket. Jól lezárjuk, és hűvös helyen (mi spejzban) tároljuk, érleljük legalább 3-4 napig, de akár 1 hétig is.
Ha már kellően pácolódott a sajt, tálaláskor friss kiflivel, bagettel fogyasszuk el.

Tipp:
A pácoláshoz használt olajat tartsuk meg, jól jöhet salátákhoz, vagy éppen hús sütéséhez.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése