2016. november 19., szombat

Sütőtökös-chilis tészta gesztenye morzsával

Ha ősz akkor azért, ha tél, akkor azért, ha csak úgy, akkor azért.....

Imádjuk a tésztákat. Mindig, minden körülmény között jöhet. Egy valami nem jöhet hozzá: előre elkészített gyári szósz..... Én mindig, magam készítek hozzá (próbálok szezonálisan ízekben gondolkozni) szószt, ami most sütőtökből készült. Nem is biztos, hogy szósz, hanem inkább mártás. Vagy krém. De végül is mindegy minek hívjuk, nagyon jól tapadt a tésztára. Nem is én volnék, ha nem gondoltam egy picit csavarni a történeten. Mégpedig úgy, hogy a sütőtök mellett gesztenyét is sütöttünk a sütőben, így a sült gesztenyét feldarabolva, morzsaszerűen rászórtam tálaláskor a tésztára. Ízben is, de főleg textúra formájában adott hozzá az ételhez. És mivel szeretem a friss zöldfűszereinket használni, így felballagtam a kert végébe, és a zsályabokorból téptem le néhány levelet, amit apróra vágtam, és azzal koronáztam meg az tésztát.
Biztos, hogy gyorsabb, és egyszerűbb dolgom lett volna akkor, ha a sütőtököt kockára vágom, és sós vízben párolom-főzöm meg. De én nem szeretem ezt a módszert, mert így teljesen íztelen -legalábbis tapasztalatom szerint- a sütőtök. Én előző este a sütőtököt és a gesztenyét is megsütöttem, és másnap a sült tököt használtam fel a szószhoz. Arra ügyeltem, hogy ne túl magas hőfokon süljön a tök, mert akkor túl édes lett volna, ami ebben az esetben nem lett volna szerencsés. Mondjuk határeset volt a mi sütőtökünk, éppen kellemesen édeskés volt, amit a chili remekül kiegészített. Chili porral dolgoztam, így a chili egy részét már a sütés közben a sütőtökre szórtam, és ezt fokoztam tovább amikor a szószt készítettem.
Nem vagyok nagyon híve a tejszínezésnek, (bár a tejszínt szeretem) de most muszáj volt használnom, hiszen a sült tök alapvetően nem elég szaftos, hogy így mondjam. Ezért kellett a tejszín, ami kellően összefogta az egész ételünket, és a chilit is megszelídítette.
Remek választás lehet akár ebédre, akár vacsorára is, a chilinek köszönhetően pedig kissé felmelegíti a testet is.




Hozzávalók 4 személyre

- 1 közepes sütőtök

- kb. 1,5 dl tejszín

- 250 g hosszú metélt

- 2 marék gesztenye

- kb. 1 tk. chilipor

- só

- 2-3 db zsályalevél




Elkészítése:

Süssük meg a sütőtököt és a gesztenyét. A sült sütőtököt kanalazzuk ki, és egy mélyebb falú edénybe tegyük át. Egy botturmixal pürésítsük, és lassú láng felett kezdjük el felmelegíteni. Adjuk hozzá a tejszínt, sózzuk meg, és fűszerezzük a chilivel. Ha kellően sűrű már a mártás, akkor főzzük ki a tésztát. A leszűrt tésztát azonnal tálaljuk, kanalazzuk a tésztára a sütőtök szószt, és az aprított főtt gesztenyével, valamint az aprított zsályalevelekkel együtt tálaljuk.
Tipp:
Szalonnapörccel vagy szalonna chipsszel is tálalhatjuk, ez tovább gazdagítja az ízeket, textúrákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése