2016. május 8., vasárnap

Pulled pork szendvics házi bucival

...az egyik legjobb dolog ami a sertéslapockával történhet...

Mert mi is történik valójában a sertéslapockával??? Nagyon egyszerűen fogalmazva rommá párolódik. Pontosabban nálam rommá abálódik... gyakorlatilag egy ugyanaz: szálaira szedett omlós lapocka a végeredmény.
A legtöbb receptben azt írják, hogy a jól befűszerezett sertéslapockát 3-4 órán keresztül a sütőben sütni-párolni kell. Én nem ezt a változatot választottam: ötvöztem a zöldség-húsleves kombót. Ugyanis a lapockát az "agyonzöldségelt" levesben szó szerint "pöszörgetve" közel 5 órán át főztem. A főzés itt picit erős, inkább abáltam. Éjfél előtt zártam el a lángot a leves alatt, és reggel mikor felkeltem még langyos volt az edény fala. Újra takarékon kezdtem el "főzni", és újabb 2 órán át abáltam a lapockát. Az eredmény egy nagyon finom zöldséges húsleves, illetve egy rommá abált sertéslapocka lett. Megérte az összességében 7 órán át tartó abálás, igaz kevésbé lett fűszeres mintha sütőben sütöttem volna, de ezen nem aggódtam. Egyrészt a házi bucit amit tegnap sütöttem, azt fűszereztem kevés görögszénamaggal, illetve fokhagymával, másrészt a káposzta salit is feldobtam némi chilivel, tüzességet adva ezzel neki.
Azt gondolom, hogy ennek a szendvicsnek nincs párja, bőven van mit belepakolni, ki mit szeret alapon. Egy a lényeg: nem szabad sajnálni a húst belőle, és lehetőleg ne bolti buciba töltsük, hanem készítsük el azt magunk házilag. Megéri, higgyétek el......
Remek vacsora, de akár ebéd is ez a szendvics, illetve itt a jó idő menjünk ki vele a szabadba, üljünk le egy padra vagy még jobb ha a fűre, lazítsunk és harapjunk bele ebbe a szaftos "szendóba"...

Hozzávalók 2 személyre 

- 60 dkg sertéslapocka egyben

- zöldség alaplé (1,5-2 l) minél több és többfajta zöldséggel

- káposztasaláta keverék

- tejföl, majonéz

- chili

-só, bors

- citrom

Bucikhoz (4db-hoz)

- kb. 30 dkg liszt (én kevertem a simát a teljes kiőrlésűvel) 

- kb. 2 dl. tej

- élesztő

- só

- cukor

- görögszénamag fűszer (1 tk)

- fokhagymapor (1tk)




Elkészítése

Előző nap megsütjük a bucikat, így másnap kissé szikkadtabbak lesznek, és könnyebben piríthatjuk meg a belsejüket. Szokásos módon zöldséglevest készítünk, ki-ki ahogy szokta. Az enyémbe került 3 sárgarépa, 2 gyökér, darabka gyömbér, zöldpaprika, zeller, angolzeller, karalábé, kelkáposzta, vöröshagyma az utolsó 30 percben 2 zöldspárga. A gyökérzöldségeket lepirítottam, és mikor felengedtem hideg vízzel, akkor tettem bele a serpenyőben körbepirított (kérgezett) egész sertéslapockát. Ezután sóztam meg a levest, és fedő alatt takarékláng felett 4-5 órán át abáltam a húst.
Amikor a hús rommá főtt, kivettem a főzőléből és még forrón két villa segítségével szálaira szedtem. A bucikat félbevágtam és egy száraz serpenyőben kissé megpirítottam. Erre pakoltam a rengeteg húst, és a tejfölös-majonézes káposzta salátát.

Tipp:
Fűszeres sült krumplival is kínálhatjuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése