2016. február 28., vasárnap

Chilis-fekete fokhagymás csirkecomb sült kelbimbóval

....mindig van új a nap alatt. Még akkor is, amikor azt hisszük, hogy nem... pedig de.

Beleszerettem. Nem is tagadom. Hónapokig csak kerülgettük egymást, úgy is mondhatnám, hogy szemeztünk egymással. Pontosabban 3 hónapig. Aztán végül megtettem a lépést feléje....
Szóval valahogy így ismerkedtünk meg egymással a kis feketével, azaz a fekete fokhagymával. Az egyik német multiban találkoztam vele még tavaly decemberben. Szép volt, illatos és drága.... nagyon drága.... Aztán ahogy teltek a hónapok, úgy adta magát lejjebb. Én akkor mondtam igent neki, amikor már fele annyiért kellette magát, mint eredetileg. Megérte várni rá, mert egy igazi kuriózum, egy igazi ínyencség, egy igazi csemege. Fűszer és csemege. Így tudnám bemutatni őt, azaz a fekete fokhagymát. Kellemes csalódás volt az első randink. Amikor igent mondtam neki, határozott illata arra utalt, hogy bizony egy intenzív példánnyal lesz dolgom. De. Pont nem azt adta magából, mint amit mutatott. Hogy milyen is valójában? Kellemesen édeskés, szinte aszalt szilvára emlékeztető ízű, nyomaiban sem emlékeztető fokhagymával találtam magam szemben. Krémesen puha volt, szinte kenhető állagú. Rögtön adott volt a helyzet. Ezt az csemegét, egyfajta keleti ízvilágú ételhez tudtam már akkor elképzelni.  És így is történt.
És, hogy mitől fekete? Én is utána olvastam. Semmi hókusz-pókusz nincs a történetben, mindösszesen kb. 90 napig "érlelik" öregítik, fermentálják a fokhagymát. Az érés során éri el a színét, és az ízét. Azt az ízt, amely nyomokban sem hasonlít hagyományos, fiatal társáéra. Személyes véleményem az, hogy minden olyan ételbe beleilleszthető, amelybe az aszalt szilva. Csirke, pulyka elsősorban a társa. És ami szerintem az egyik legnagyobb előnye, hogy nem kell aprítani, reszelni. Szinte kenni lehet, annyira puha. Én chilit, szójaszószt, mézet, és friss gyömbért választottam mellé. Na, és néhány csirkecombot, amelyek úgy szívták magukba az ízeket, mint szivacs a vizet...






Hozzávalók 2 személyre: 

- 4 csirkecomb

- 1 fej fekete fokhagyma

- 2 ek. szójaszósz

- 1 egész chili

- 1 tk. friss gyömbér

- 1 ek. méz

- kb. 300g fagyasztott kelbimbó

- só

- olaj







Elkészítése:

A csirkecombokat egy éles késsel vágjuk be. Egy tálba öntsük bele a szójaszószt, az aprított chilit, a reszelt gyömbért, mézet, és a fekete fokhagymákat. Az egészet egy kanállal keverjük alaposan össze úgy, hogy a fokhagyma gerezdeket nyomkodjuk szét, azaz pépesítsük. Ha ezzel megvagyunk, akkor a bevagdosott csirkecombokat alaposan kenjünk, masszírozzuk meg ezzel a fűszeres páccal, és legalább egy éjszakán át hűtőbe hagyjuk pácolódni. Másnap sütés előtt legalább 1 órával vegyük ki a hűtőből a pácolt csirkecombokat, majd az előmelegített 200 fokos sütőben fólia alatt 20 percig, után 150 fokon fólia nélkül további 1 órán át süssük. A kelbimbókat vágjuk félbe, sózzuk meg, majd egy tepsire helyezzük el őket. Olajjal locsoljuk meg, és a 180 fokos sütőben kb. 40-50 perc alatt süssük meg. Az utolsó 10 percben grill funkcióra kapcsolva 200 fokon pirítsunk rájuk.

Tipp:
Tálaláskor friss korianderrel, vagy petrezselyemmel és aprított chilivel szórjuk meg a csirkecombokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése