2016. február 7., vasárnap

Lemon curd, azaz citromkrém Meyer citromból

..ismered a Meyer citromot? Nem? Pedig lehet, hogy már ettél is ilyet, de nem tudtad, hogy az Meyer cirtom volt... 

Őszintén mondom, 2 évvel ezelőtt még én sem tudtam, hogy létezik a Meyer citrom. De a blogolásnak köszönhetően, pontosabban a különböző blogcsoportokban való részvételemnek köszönhetően megismertem ŐT. Igen, így nagy betűkkel. Mert különleges, mert nagyon egyedi. Pár mondatban bemutatom ezt a különleges citromot.
Meyer citromot januártól február végéig lehet kapni, de..... így ne keresd, hogy Meyer citrom, mert a kereskedők 90%-a sem tudja, hogy a citromok között bizony ott lapul jó néhány darab ebből a csodálatos ízű, inkább mandarinra, narancsra hasonlító példányból, így alapból eladják mint "snassz" citromot. A héja vékony, színe inkább narancssárga, illata-íze édeskésebb, és sokkal lédúsabb mint a hagyományos citrom. Én az illatát is nagyon szeretem, ezért is használom ilyenkor. Tényleg egy különleges fajtájú citrom. Lehet, hogy nem is citrom, hanem narancso(s)citrom???
Legutóbb a multinál úgy adták el nekem mint narancs, pedig szóltam, hogy nem az, hanem citrom, de a pénztáros kacsintott és azt mondta, hogy úgy is olcsóbb a narancs, ne tartsuk fel a sort a sztórnózásssal.. Szóval ennyi szerencse nekem is jár.
Érdemes belőle most még tartalékolni, esetleg lefagyasztani mert pár hét múlva eltűnik a polcokról, és várhatunk rá újabb 10-11 hónapot. Minden olyan ételbe és italba fel lehet használni amibe a hagyományos citromot. Számomra már-már a fűszer kategóriát súrolja, hiszen az aromája, annak intenzitása egy-egy fűszerrel vetekszik.
Az elmúlt napokban én már nem találkoztam vele, de nyitott szemekkel járok, hátha belefutok még ebben a szezonba néhány Meyer citromba.
Andi most citromkrémet, -lánykori nevén- Lemon curd-ot, azaz házi citromkrémet készített belőle, amely tökéletesen passzol a piskótától kezdve a pitén át akár a palacsinta töltelékéig bezárólag minden olyan édességbe, amelynek csak a fantázia szab határt. Azt hiszem nem is kell sokáig tárolnunk azt 1-2 üveget amennyi elkészült belőle......

Hozzávalók:

- 15 dkg cukor

- 15 dkg vaj

- 4 tojássárgája

- 2 egész tojás

- 4 citrom leve, 2 citrom héja






Elkészítés:
A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a citrom levét és reszelt héját és az olvasztott vajat. Gőz fölött állandó keverés ( én robotgéppel) mellett besűrítjük.
Hűtőben 1-2 hétig is eláll.

Tipp:
Aprított mentával megbolondíthatjuk az ízét

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése