2015. október 29., csütörtök

Rib eye steak langyos szívsalátával

Gondba vagyok akkor amikor steaket szeretnék enni. Ugyanis én félig átsütve, mondjuk úgy: rozéra sütve szeretem, Andi viszont látni sem, pláne enni sem szeretni így a marhát. Kompromisszum -pláne steak esetében- pedig nincs. Ezzel csak az a baj, hogy átlag 50 dkg-os (csonttal együtt) egy-egy db rib eye steak, amit én még csak-csak megeszek egyszerre, de Andi kizárt. Másnap pedig steaket melegíteni egyenesen vétek. Szóval nekünk nem éri megvenni belőle 2 szeletet, elég kettőnknek 1db 50 dkg-os "példány". Most is ez történt, pontosabban annyi változott, hogy anyukámtól kaptuk, mivel ő csak megvette, de nem akarta elkészíteni. Innen üzenem neki, hogy Isten tartsa meg a jó szokását, és mondjuk egy bélszint is szívesen veszünk tőle legközelebb.
Szóval adott volt a "példány", már csak el kellett készítenem. Minden nagyképűség nélkül állítom, hogy jól tudok húst sütni. Most viszont -akaratom ellenére- nem figyeltem eléggé, és 2 perccel tovább sütöttem a húst, aminek az lett az eredménye, hogy nem lett rozé. Ha hazudni akarnék, akkor azt is mondhatnám, hogy direkt Andinak akartam kedvezni, és azért sütöttem tovább. De nem teszem, nem hazudok. De. És most tessék figyelni: nem lett száraz a hús. Igaz, hogy nem lett annyira szaftos mint máskor, de annyival nem sütöttem tovább, hogy cipőtalp legyen. Sőt, a csontos felénél ahol vastagabb volt a hús, még éppen rozé maradt, de azt nem tudtam volna szépen megformázni a salátához, így nem azt fotóztam le.
Szerintem a steakhez valamilyen könnyű köret dukál. A saláta meg hát az. Szép szívsalátához jutottam hozzá, és már akkor elterveztem, hogy a grillen átmelegítem, így megőrzi a roppanósságát. Annyit tettem, hogy a vágási felületénél éppen hogy meggrilleztem, ennek eredményeképpen egy picit megkaramellizálódott. Salátaöntetnek pedig a hús pihentetése során kifolyt pecsenyelé tökéletesen megfelelt.

Hozzávalók 2 személyre:

- 500 g csontos rib eye steak

- szívsaláta

- só

- bors

- friss rozmaring

- vaj

- olaj





Elkészítése

A húst legalább 1 órával előbb vegyük ki a hűtőből mielőtt megsütjük. Alapossan dörzsöljük be frissen őrölt borssal, de ne sózzuk. Ha a hús szobahőmérsékletűre melegedett, egy grill serpenyőt forrósítsunk fel kevés olaj + vaj keverékén, és oldalanként 2-3 percig süssük meg. Fontos, hogy jól kérgezzük meg, mert a húsnedvek csak így maradnak benn a húsban. Ha ezzel is megvagyunk, tegyük át egy sütőedényben, sózzuk meg a húst, tegyünk a tetejére egy ág friss rozmaringot, és kevés vajat, majd az előmelegített 150 fokos sütőben 5-7 percig süssük. Ekkor rozé. Ha tovább sütjük 1-1 percel akkor már nem az, de még nem rágós, nem cipőtalp. Ha letelt a sütési idő, akkor egy langyos tálra tegyük át a húst, alaposan takarjuk le fóliával, és legalább 10 percig pihentessük. Ez idő alatt a húsnedvek megpihennek, kellőképpen eloszlanak a húsban. Tálalás előtt a grill serpenyőn a kettévágott salátát 1 percig kevés olajon grillezük meg. Vigyázzunk arra, hogy túlságosan ne égjen meg! A langyos salátára ültessük a steaket, locsoljuk meg a hús pihentetése során kifolyt vajas-húslével és azonnal együk meg.

Tipp:
A serpenyőben visszamaradt húsnedvet lisztel lepirítva, kevés vörösborral beforralhatjuk, így egy kellemes pecsenyelevet kaphatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése