2015. október 1., csütörtök

Nagyon fűszeres csirkecomb, petrezselymes-mentás bulgurral

Azt gondolom nagyon sokan, nagyon sokféleképpen, nagyon tudnak hasonló ételt készíteni.... azaz nagyon tudnak fűszerezni.
Nem tagadom, nagyon szeretem a fűszeres ételeket. Szeretem ha van karaktere, íze, de úgy is mondhatnám, hogy sava-borsa egy ételnek. Nem mondom, hogy minden ételbe csak úgy öntöm féktelenül a fűszereket, de tény: szeretek kísérletezni. Szeretem kerekké tenni az ilyen vagy ehhez hasonló ételeket. Sós-édes-savanykás-kellemesen csípős ízekkel "játszok" minden egyes olyan étellel, amely engedi a különböző fűszerek kombinációját. És ez az étel pont ilyen. Tapasztalatom szerint a csirkehús az az alapanyag ami a legjobban felveszi a fűszereket. Neki jól áll, ha kicsit jobban megszalad a kezünk a fűszerezés terén. A nyáron ültettem chilit a kertbe, így az a kert "adománya" volt, mint ahogy a petrezselyem és a menta is, de a többi fűszert a multi adta nekem ehhez a recepthez. Szerintem egy kellemesen csípős-fűszeres ételt sikerült összehoznom a sütés végére, amelyet különösen a hideg napokra ajánlok. Mert tudjuk jól, hogy a csípős melegít, így tessék bátran csípőzni. Nem kell, hogy lángoljon az ember szája, de a  finom csípős íz, csak erősíti az ember fiát!
A bulgur az egyik kedvenc köretem. Úgy 5-6 éve vettem először, és azóta a rabja lettem. Mondjuk nyáron kevésbé használom, de ősztől-tavaszig legalább havonta 1-2x biztos az asztalunkra kerül. Érdemes becsületes házi alaplével megkínálni ezt a finom, és nem utolsó sorban egészséges köretet. Felejtsük el végre a "kockás" alaplevet! Én éppen csirke "alkatrészeket" főztem a macskáinknak, így ebből az alapléből merítettem a bulgurhoz, de tökéletesen megfelel hozzá a zöldség alaplé is.
Azt gondolom ez tipikusan az az étel, amelyet nagyon lehet személyre szabva fűszerezni, ízesíteni, szóval érdemes kísérletezni. Csak bátran használjuk a különböző keleti ízvilágra jellemző fűszereket, nem kell megijedni tőlük. A hús meghálálja nekünk a bátorságunkat. Pláne, ha van időnk a pácolásra, mert akkor egy igazán ízes húst tudhatunk magunkévá a sütési idő elteltével.
A fűszerek sokasága a sütési idő alatt pedig annyira körbe lengi az otthonunkra, hogy ember legyen a talpán aki ellen tud áll egy ilyen fűszeres húsnak.....






Hozzávalók 4 személyre:

- 4 db csirke felsőcomb

- bulgur (kb. 200g)

- 3-4 db koktél paradicsom

-bors

- őrölt kömény

- őrölt fahéj

- őrölt fokhagyma

- őrölt gyömbér

- kurkuma

- szerecsendió

- őrölt szegfűszeg

- cukor

- újhagyma

- chili

-só

- alaplé

- meta

-petrezselyem

- citrom

- olaj


Elkészítése: 

Az őrölt fűszerekből és a cukorból kb. 1-1 tk. mennyiséget összekeverünk, majd a csirkecombokba alaposan beledörzsöljük. Kb. 1-2 órán át pácoljuk a hűtőben, majd szobahőmérsékletre melegítjük. (kb. 1 óra) Amint ez megvan, alaposan sózzuk, és egy megmosott félbevágott citrommal együtt egy kiolajozott sütőtálba tesszük át őket. Alufóliával letakarva az előmelegített 180 fokos sütőbe tesszük be, és kb. 30 percig sütjük így, majd 150 fokra levéve a hőfokot 1,5 órán át sütjük még őket. Ezután a fóliát levéve grill funkcióra kapcsoljuk a sütőt, és 200 fokon rápirítunk a húsokra.
Amíg sül a hús, a köretet elkészítjük. Egy mélyebb keverőtálba öntjük a bulgurt, sózzuk és borsozzuk, majd felöntjük a bulgur mennyiségét alapul véve 2x mennyiségű forró alaplével. Lefedjük folpackkal, de 10 perc elteltével átkeverjük. Ha kell forró alaplével pótoljuk a felszívott folyadékot. Kb. 15-20 perc alatt megpuhul a bulgur. Ha ezzel megvagyunk, frissen aprított petrezselyemmel, mentával és darabolt paradicsommal ízesítjük.
Tálaláskor a csirkecombokat friss chilivel, újhagymával hintjük meg.

Tipp:
Tálaláskor a  csirkecombokhoz adhatunk 1 ek. tejfölt vagy joghurtot, így sokkal selymesebb lesz a fűszerezés.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése