2015. október 4., vasárnap

Gyrosos csirkehúsos szendvics házi sült krumplival

Gondolom nem vagyok egyedül azzal a dilemmával, hogy mit is csináljunk a maradék -vasárnapi- sült hússal, amikor már nem kívánjuk másod, pláne harmadnapos formájában. Kidobni meg hát ugye vétek.... Nos, én sokszor kerültem már ilyen helyzetbe. Szóval, erre találták ki a jó öreg szendvicset. Ebben a helyzetben egyszerűen újjá születik a sült húsunk. Ismert szakácsok, blogger kollégáknál már többször láttam ehhez hasonló szendvicseket. Úgy gondoltam, hogy én is elkészítem a mi verziónkat. Szerencsés helyzetben voltam, mert épp volt egy 1 napos ciabbatta itthon, ruccola salátánk, paradicsomunk, ezért ís gondoltam, hogy a maradékokat felhasználva dobjunk össze egy jó kis szendvicset. A csirkecombok mára voltak ütemezve, így azok frissen lettek sütve, de bőven maradt holnapra is belőlük. Házilag raktam össze egy gyros fűszerkeveréket, azzal pácoltam több órán át a combokat. A sült krumpli is "home made" volt, mint ahogy a tzatziki is. Utóbbi görög joghurttal, és mentával készült. 
A csirke bőrét sütés végén leválasztottam a húsról, és száraz serpenyőben mint a bacont, ropogóssá sütöttem. Isteni finom volt mikor ráharaptam, ráadásul a textúrák játékossága külön élmény volt.
Érdemes a krumplit sem a fagyóból kikapni, hiszen a saját magunk készített mégis csak az igazi. Én mindig sárga krumpliból sütöm a sült krumplit, a héját is rajta hagyom, mert úgy még finomabb. És tudjuk jól, hogy amúgy is a héja alatt van a vitamin. Só és bors, na meg egy jó forró sütő, és kevesebb mint egy óra alatt kész az illatos sült krumplink.
Ha még lesz hasonló kiránduló idő mint amilyen a mai napon is volt, akkor érdemes a kosárba ilyen szendvicset a bor mellé betenni, mert igazán trendi, és ami a legfontosabb: nagyon finom. Ennyi.





Hozzávalók:

- 6 db felső csirke comb

- oregánó

- őrölt római kömény

- őrölt fahéj

- őrölt piros paprika

- őrölt gyömbér

- görögszénamag

- fokhagymapor

- szerecsendió

- kakukkfű

- só

- cukor

- olaj

- kígyó uborka

- menta

- görög joghurt


Elkészítése

Elkészítjük a fűszerkeveréket. A só kivételével 1 tk. mennyiségű fűszert és cukrot veszünk alapul. Ezzel a keverékkel alaposan bedörzsöljük a combokat, majd legalább 2 órát a hűtőben pácoljuk. Sütés előtt legalább 30 perccel kivesszük a hűtőből, sózzuk a combokat, majd egy olajozott sütőtálban tesszük őket. Az előmelegített 160 fokos sütőben 1,5-2 óra alatt megsütjük őket. Amikor a combok megsültek, a bőrüket levesszük, és egy száraz serpenyőben ropogóssá sütjük. A bagettet, cibattát félbevágjuk, salátát teszünk bele és gazdagítjuk paradicsom karikával. Erre kerül a hús, majd a ropogós bőr, végül tzatzikivel megkenjünk.

Tipp:
Friss kecskesajttal tovább gazdagíthatjuk a szendvicsünket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése