2016. augusztus 22., hétfő

Zöldfűszeres csirkecomb

...semmi extra, semmi faxni, néha pont az a legjobb ami nem bonyolult. 

Ez az elv vezérelt mikor hozzá láttam ennek a csirkés ételnek az elkészítéséhez. Nem akartam semmi bonyolultat, elhatároztam, hogy a kertben található zöldfűszerekből szedek egy marokra valót, és abból készítem el a "boldog" csirkémet. Amitől is boldog, az az, hogy nem ipari, hanem szabadon nevelkedett, és kukoricát/gabonát is evett, nem csak tápot. Sokan kételkednek ebben, hogy ilyet is lehet kapni a multiban, de nekik üzenem: közel egy éve ilyet veszek, és érzem a különbséget. Már amikor felbontom a tálcát védő fóliát, nem egy "fertőtlenítő szagú csirke" szaga árad ki a tálcából, hanem egy kellemes illatú, mondjuk úgy házi, és minden egyéb adalékmentes csirke. Volt szerencsém valódi, házi csirkét ennem, így tudom milyen az amelyik levegőn kapirgált, látott napfényt, és kapott szemes takarmányt.
Pont az ilyen csirkék ízét vétek agyonfűszerezni, hiszen nem az a cél, hogy elnyomjuk a természetes ízeket, hanem kiegészítsük azokat. Éppen ezért gondoltam, hogy egy marék frissen szedett rozmaringot, kakukkfüvet, kevés fokhagymával pépesítek, és azzal dörzsölöm be a csirkecombokat. Tettem ezt úgy, hogy ezt a fűszer keveréket csak a csirkék bőre alá dörzsöltem be, ezáltal egyrészt védtem a friss zöldfűszereket attól, hogy megégjenek, másfelől az előbb említett csirke alapízét sem nyomtam el.
Lassú hőfokon 2,5-3 órán át sütöttem krumpli, és fokhagyma ágyon, mert szerintem az a legjobb amikor a hús a körettel együtt sül.


Hozzávalók 4 személyre

- 4db felső csirkecomb

- friss kakukkfű

- friss rozmaring

- 6 db sárga krumpli

- 2+4 (héjas) gerezd fokhagyma

- frissen őrölt bors

- olívaolaj

- só



Elkészítése:

A zöldfűszereket, a 2 gerezd fokhagymát kevés sóval pépesre összeaprítjuk. Ezzel a páccal a szobahőmérsékletű csirkéket a bőrük alatt jó alaposan bedörzsöljük. Ezután a csirkecombok mindkét oldalát sózzuk, borsozzuk. Egy tepsibe cikkekre vágott héjas krumpligerezdeket teszünk, amiket szintén megsózunk, és olívaolajjal meglocsolunk. Erre helyezzük a csirkecombokat, majd letakarjuk alufóliával, és az előmelegített 200 fokos sütőbe tesszük 20 percre, majd levesszük a hőfokot 150 fokra, és újabb 30 percig így sütjük. Ezután levesszük az alufóliát, és újabb 1 órát sütjük a húst. Ezután felemeljük a hőfokot 190-200 fokra és rápirítunk a húsra, hogy ropogós legyen a bőre és a krumpli is ropogós legyen.
Amikor már ropogós a hús bőre, kivesszük a sütőből és tálaljuk.

Tipp:
Héjas fokhagyma gerezdekkel süssük a húst, ezáltal kellemesen édeskés fokhagymákat kapunk a sütés végére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése