2016. augusztus 3., szerda

Fűszeres padlizsánkrém aszalt paradicsomos házi kenyérrel

...nem tudok annyit készíteni ami ne fogyna el szinte azonnal...

Mármint a padlizsánkrémből. Persze, aki nem szereti a padlizsánt, az valószínűleg ezt cáfolja.
Andi nem túlzottan rajong a padlizsánért, de még ő is megevett vagy 2 szelet kenyérrel belőle. Nekem hűtő hidegen ízlik a legjobban, pláne ezekben a meleg napokban. Semmi faxni, mindösszesen pár fűszer, és szinte egy flancos kencét lehet összehozni ebből a zöldségből, amely nagyon egészséges is. A hab a tortán, hogy -most- saját sütésű, aszalt paradicsomos kenyérre kentük ezt a fűszeres krémet. Nem kell külön ecsetelnem, miért is finom a házi kenyér. Nem gépben, hanem kézzel dagasztom a tésztát, -szerencsére szeretem ezt a fajta műveletet-, amelyet azért is ajánlok másoknak, mert az esetlegesen felgyülemlett energiáinkat is letudjuk vele vezetni.
Azt pláne nem kell hangsúlyoznom, hogy mennyivel egészségesebb a házi kenyér, pontosabban a saját sütésű kenyér, mint az ipari. (sajnos sok pékség hirdeti házi kenyérnek az ipari kenyeret) Mert én csak így hívom. Vannak annyira -bocsánat a szó használatért- bóvli kenyerek, amelyekbe szerintem még lisztet sem tesznek. Legalábbis az a tapasztalatom. Engem nem érdekelt, hogy 32 fok volt kint, begyúrtam a tésztát, és a sütőbe tettem. Szerintem a lángon való főzés, pláne ha folyadékot melegítünk, sokkal rosszabb a melegben, mint a sütő használata. Mivel szabadság alatt sütöttem, így délután már "védőitalt" is magamhoz vehettem, hogy a gyúrás-dagasztás során elvesztett folyadékot pótoljam.... ha már kenyeret sütöttem, így folyékony kenyérrel pótoltam a folyadékot amit kiizzadtam...
Az aszalt paradicsom is házi volt, anyukám barátnőjétől kapok minden évben, ő maga aszalja. Ezúton is köszönet érte neki.
Mivel a padlizsán alapjában szereti az erősebb, aromásabb fűszereket, így most ebben az irányban mentem, mondjuk úgy: keleti irányban. Római kömény, fekete fokhagyma (ritkaság, de megéri beszerezni), citrombors, őrölt fahéj és durvára tört koriandermag, kevés citromlé, valamint petrezselyem került a padlizsánkrémbe.
A hűtőben legalább 2-3 órát érdemes pihentetni, mivel legalább ennyi idő kell, még az ízek összeérnek. Én másnap még jobban szerettem, addigra váltak eggyé a fűszerek.
Tökéletes vacsorára, vendégváró ételnek, hiszen viszonylag gyorsan elkészíthető a krém, és mivel nem kell frissen tálalni, így bármikor elővehetjük a hűtőből.



Hozzávalók 4 személyre

- 2 db nagyobb méretű padlizsán

- 2 gerezd fokhagyma (nálam most fekete fokhagyma)

- 1 tk. őrölt fahéj

- 1 tk. őrölt római kömény

- 1 tk. citrombors, vagy sima fekete bors

- 1 tk. durvára tört koriandermag

- fél citrom leve

- petrezselyem

- só

- olívaolaj




Elkészítése
 
A sütőt melegítsük fel 200 fokra. A megmosott padlizsánokat szurkáljuk meg, majd tegyük egy sütőlemezre, és kb. 40-50 perc alatt süssük meg puhára. Ha ez az idő letelt, vegyük ki a sütőből, és mikor már kéz melegre hűltek, a belsejüket kaparjuk ki egy tálba. Egy villával alaposan törjük össze, és a fűszerekkel keverjük össze. Sózzuk, és ha kell, még tegyünk hozzá a fűszerekből a saját ízlésünknek megfelelően. Szintén keverjük hozzá az olajat, ez nálam kb. 1 ek. volt. Amikor kihűlt a krém, hűtőben legalább 2-3 órát pihentessük, de még jobb ha egy fél napig is bent van, az ízek összeérése érdekében.
A kenyér sütéséről itt írok bővebben.

Tipp:
Ha kapunk, koriander levéllel  helyettesítsük a petrezselymet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése